منابع محلی گفتند که سه ماهیگیر جوان حوالی ساعت ۷ شب گذشته از منطقه &#۳۹; گلدشت &#۳۹; شهرستان جویبار برای ماهیگیری به دریا زدند ولی تاکنون باز نگشته اند .

بخشدار گیلخواران از توابع شهرستان جویبار با تائید این خبر به خبرنگار ایرنا گفت که هم اکنون نیروهای امدادی و دریابانی در قالب هفت گروه تجسس و جست و جو برای یافتن این ماهیگیران در تلاش هستند.

محمد حسین فقیه افزود : سه جوان ماهیگیر از اهالی روستاهای پطرود ، تلنار و میان ملک جویبار هستند که با وجود طوفانی بودن دریا برای صید ماهی اقدام کردند.

وی گفت : احتمالا به دلیل طوفان و مواج بودن دریا ، این ماهیگیران راهشان را گم کرده اند و از همان ساعات اولیه وقوع این حادثه تیم های امدادی مردمی و نهادهای مختلف دست به کار شدند . 

فقیه افزود : هم اکنون ۱۵ شناور به همراه بالگرد جمعیت هلال احمر با گشت زنی در دریا به دنبال یافتن این افراد هستند و برای این که بتوانیم سریع تر ماهیگیران را پیدا کنیم از ظرفیت های مردمی و امکانات ۶ شرکت تعاونی پره بخش گیلخواران هم کمک گرفته ایم .

وی با اشاره به طولانی شدن مدت زمان گم شدن این افراد ، ابراز امیدواری کرد که آنان سالم پیدا شوند و به آغوش خانواده اشان بازگردند . 

بخشدار گیلخواران با اظهار این که شغل اصلی بیشتر اهالی روستاهای این بخش صیادی است ، گفت : شاغلان در این حرفه باید به هشدارهای هواشناسی مبنی بر مواج و طوفانی بودن دریا توجه داشته باشند تا چنین حوادثی برای آنها رخ ندهد . 

شهرستان جویبار ۱۸ کیلومتر از سواحل دریای خزر را در اختیار دارد و همه این سواحل در بخش گیلخواران واقع است . 

بخش گیلخواران شامل ۳۲ روستا و یک شهر به نام &#۳۹; کوهیخیل &#۳۹; است که ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد . 

ماهیگیری بعد از کشاورزی ، مهم ترین ممر درآمد مردم این بخش به شمار می رود .

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.