رحمت‌الله مه‌آبادی در نشست خبری پس از جلسه با وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق رویه‌های حرفه‌ای پس از هر حادثه‌ای سعی می‌کنیم صحبت نکرده و سکوت کنیم. این بار نیز برهمین اساس تابع سازمان هاپیمایی کشوری بودیم و تا این لحظه هیچ مصاحبه‌ای از مدیران شرکت فرودگاه‌ها در رابطه با سقوط هواپیما آسمان انجام نشده و هرگونه مصاحبه‌ای را تکذیب می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیر فرودگاه یاسوج با هیچ رسانه‌ای مصاحبه نکرده است، گفت: طی ۳ سال اخیر در فضای کشور و فرودگاه‌ها اتفاقات بسیار بزرگی افتاده و ایمنی را با خرید تجهیزات در سطح قابل ملاحظه‌ای افزایش داده‌ایم.

مه‌آبادی با بیان اینکه فرودگاه یاسوج به واسطه موقعیت جغرافیایی یک فرودگاه خاص است بیان کرد: طی ۲ سال اخیر برای بهبود شرایط در حوزه اسمان (ناوبری هوایی و زیرساخت‌ها) سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته است. در این راستا حدود ۳۰ میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه یاسوج هزینه کرده‌ایم و ۶۰۰ متر طول باند آن را افزایش داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ۱۱ مانع مهم پروازی که می‌توانست ایمنی پرواز یاسوج را به خطر بیاندازد طی ۲ سال اخیر حذف شده است، اظهار کرد: طول باند این فرودگاه از ۲۶۰۰ متر به ۳۲۰۰ متر افزایش یافته است.

وی با یادآوری اینکه سامانه پیشرفته‌ای در حوزه مراقبت پروازی برای این فرودگاه‌ها خریداری و نصب شده گفت: این سیستم فلایت چک شده است.

مه‌آبادی با بیان اینکه طرح تقرب جدید فرودگاه یاسوج فلایت چک شده است، اظهار کرد: براساس حکم انتصاب وزیر راه و شهرسازی برای بنده توسعه فرودگاه یاسوج در دستور کار قرار گرفت و این کار در قالب طرح‌های بزرگ به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه به ابهامات مطرح شده در خصوص رادار فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از تجهیز کشور به رادار ارتقای کیفیت کنترل ترافیک فضا است، ضمن اینکه این رادارها از برخورد هواپیماها جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه ایمنی می‌آورد تجهیزات نیست، بلکه اجرای درست دستورالعمل است، اظهار کرد: در حال حاضر ۵ فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، اصفهان، شیراز و مشهد دارای رادار تقرب هستند.

مه‌آبادی با بیان اینکه رادار تقرب فرودگاه مهرآباد ۱۲ فرودگاه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، گفت: به زودی برای توسعه ظرفیت فرودگاه بندرعباس رادار تقرب نیز در این فرودگاه نصب می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی، آمریکای شمالی و آسیایی به خاطر کمبود ترافیک در فرودگاه‌های خود رادار نصب نمی‌کنند، به نحوه اطلاع‌رسانی صداوسیما در خصوص سقوط هواپیمای ATR انتقاد کرد و گفت: رسانه ملی طی چند روز اخیر اطلاعات سراسر کذب و فاقد سندی را پخش کرد که تاسف بار بود.

وی ادامه داد: رسانه ملی به جای توسعه امید و انتقال کارهای خوب یأس و ناامیدی را به مردم تزریق می‌کند

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.