به گفته منابع اطلاعاتی، آمریکا برای مجبور کردن حکومت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به اطاعت، آماده تدارک حملات سایبری به کره شمالی می‌شود.  

تلگراف گزارش داد به گفته این منابع اطلاعاتی برنامه‌های واشنگتن برای مجموعه‌ای از حملات موسوم به «بینی خونین» به سمت اهدافی در کره شمالی ممکن است این بار به جای جنگ‌افزار‌های مرسوم بر جنگ‌افزار‌های دیجیتالی تمرکز داشته باشد.

یک حمله سایبری می‌تواند ارتباطات آنلاین پیونگ یانگ و توانایی کنترل نیرو‌های نظامی این کشور را فلج کند و یک اختلال بزرگ را در سیستم ارتباطی این کشور موجب شود. همچنین حمله سایبری می‌تواند نگرانی‌ها درباره اینکه حمله نظامی به تاسیسات موشکی و هسته‌ای کره شمالی توسط آمریکا می‌تواند با یک ضدحمله عظیم از سوی کیم جونگ اون پاسخ داده شود، را کاهش دهد.

مجله سیاست خارجی به نقل از منابع اطلاعاتی ارشد آمریکا نوشت تلاش بی‌سابقه‌ای در میان نهاد‌های مربوط به جاسوسی و جنگ سایبری آمریکا برای هدف قرار دادن شبه جزیره کره صورت گرفته است.

در شش ماه گذشته آمریکا به طور مخفیانه زمینه را برای شکل‌دهی حملات سایبری از طریق کره جنوبی و ژاپن، که در آنجا امکانات نظامی گسترده‌ای دارد، فراهم کرده است. آمادگی آمریکا شامل نصب کابل‌های فیبری در منطقه و راه‌اندازی پایگاه‌های کنترل از راه دور و ردیابی ارتباطات الکترونیکی است که از آنجا هکر‌ها می‌توانند برای دسترسی به نسخه اینترنت کره شمالی تلاش کنند.

یک مقام آگاه دیگر نیز به این مجله گفت که آمریکا بیشترین توان جاسوسی و جنگ سایبری خود از جمله تجزیه و تحلیل سیگنال‌های اطلاعاتی را بر روی کره شمالی متمرکز کرده است.

همچنین این مجله گزارش داد برخی متخصصان با تجربه در زمینه شناسایی و بکارگیری منابع اطلاعاتی انسانی نیز بدین منظور بکار گرفته شده‌اند.

یک مقام اطلاعاتی به این مجله گفت: سرویس مخفیانه دفاعی، یکی از زیرمجموعه‌های آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا حضور خود را در منطقه افزایش داده است.

علاوه بر جمع‌آوری اطلاعات درباره تحولات نظامی، علمی و سیاسی در کره شمالی، کارشناسان جنگ سایبری در آمریکا احتمالا به دنبال دسترسی به ساختار فرماندهی و کنترل کره شمالی به منظور ایجاد اختلال در توانایی پیونگ یانگ در برقراری ارتباط با ارتش و شکل‌دهی ضدحمله هستند.

اخبار مربوط به برنامه‌های حمله سایبری آمریکا در قالب استراتژی «بینی خونین» به کره شمالی به دنبال آن صورت گرفت که کره شمالی اخیرا به جامعه بین‌الملل یادآور شد که این کشور با پایان یافتن بازی‌های المپیک زمستانی هم آماده جنگ است و هم گفتگو.

استراتژی موسوم به «بینی خونین» شامل انجام چندین حمله به برخی تاسیسات در خاک کره شمالی در پاسخ به آزمایش موشکی یا هسته‌ای این کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.