السومریه‌نیوز گزارش داد، دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر این کشور، روز سه‌شنبه در بغداد از «میشل عون» رئیس‌جمهوری لبنان و هیات همراهش استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است، در دیدار العبادی و عون راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه عراق و لبنان در تمامی عرصه‌ها، تبادلات تجاری و رویکرد عراق برای آینده منطقه و اوضاع آنن و همچنین پیروزی‌های چشمگیر نیروهای عراقی در نبرد با داعش و دور کردن خطر تروریسم از منطقه و جهان مورد رایزنی قرار گرفت.

در ادامه تاکید شده است که نخست‌وزیر عراق و رئیس‌جمهوری لبنان درباره تقویت همکاری‌ها میان دو کشور برادر در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، بازسازی‌ها و دیگر موارد تبادل‌نظر کردند.

طبق این بیانیه، العبادی عنوان کرد که عراق و لبنان با خطر تروریسم و تلاش‌های گروهک‌های تروریستی و طائفه‌گرا برای نابودی‌‌شان مواجه هستند ولی این گروهک‌های تروریستی موفق به اجرای طرح‌های خود نشده‌اند.

العبادی گفت: «ما در عراق با ایجاد وحدت بر داعش پیروز شده و کمر آن را شکستیم و کشور، منطقه و تمامی جهان را از این خطر نجات دادیم.»

 

العبادی افزود: «ما رویکرد عراق برای توسعه در منطقه را ارائه و بر ضرورت ادامه یافتن تلاش‌های مشترک دو کشور در این خصوص تاکید کردیم.»

از سوی دیگر، میشل عون «بر حمایت دولت و مردم لبنان از وحدت و یکپارچگی ارضی عراق تأکید و پیروزی‌های نیروهای امنیتی عراق در نبرد با داعش را به مردم این کشور تبریک گفت»

رئیس‌جمهوری لبنان گفت: «در این دیدار تقویت همکاری‌های دوجانبه و تبادل اطلاعات و نیز مساله تروریسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.