شهرام کوسه غراوی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر راه و شهرسازی در جلسه صبح امروز کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: در این جلسه درباره مسائل مختلف از جمله حادثه کشتی سانچی و سقوط هواپیمای آسمان بحث و بررسی شد و آقای آخوندی نیز در خصوص دلایل سقوط هواپیما سخنانی را مطرح کرد اما هرگونه اظهارنظر قطعی درباره دلایل سقوط را به پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما موکول کرد.

 

وی با بیان این‌که در این جلسه هیچ صحبتی درباره استیضاح آخوندی مطرح نشد، تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی در این جلسه همچنین درباره علل و عوامل سقوط هواپیما توضیحاتی ارائه کرد و از حضور میدانی در منطقه که با مشارکت عوامل وزارت راه و شهرسازی، ارتش و سازمان‌های امدادی انجام گرفت، صحبت کرد.

 

نماینده مردم مینودشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وزیر راه از یافتن پیکر بیش از ۳۰ نفر از جان‌باختگان سقوط هواپیما خبر داد و ابراز امیدواری کرد که بقیه پیکرها به زودی پیدا شده و انتقال یابد.  

 

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین در واکنش به برخی شایعات درباره تماس تلفنی یا زنده ماندن زخمیان سقوط هواپیما، خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای شایعه کردند بعد از سقوط هواپیما تماس‌هایی از سوی مسافران با خانواده‌هایشان گرفته شده یا مسافران زخمی، زنده مانده و به دلیل سرمای کوهستان جان باخته‌اند، اصلاً با عقل جور در نمی‌آید.

 

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یادآور شد: به هر حال هواپیما با سرعت ۴۰۰، ۵۰۰ کیلومتر در ساعت به دیواره کوه دنا برخورد کرده و علاوه بر تکه تکه شدن بدنه آن، پیکر بسیاری از مسافران نیز چند تکه شده و از روی ظاهر اجساد شناسایی آنان ممکن نیست.

 

کوسه‌غراوی در پایان ضمن تاکید بر لوزم نهادینه شدن فرهنگ عذرخواهی در میان مسئولان، گفت: سقوط پرواز تهران-یاسوج به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد، باید هر چه سریعتر توسط مسئولان توضیحاتی در خصوص جزئیات آن داده شود و ازجامعه به خاطر این حادثه عذرخواهی به عمل آید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.