اسپوتنیک گزارش داد، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد، تهدید آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو، باعث تشدید تنش‌ها پیش از انتخابات ریاست جمهوری روسیه که قرار است ماه مارس ۲۰۱۸ برگزار شود، می‌گردد.

ریابکوف امروز (چهارشنبه) به روزنامه‌نگاران گفت: آمریکایی‌ها در تناقض با اظهاراتشان در خصوص مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶، در تلاش هستند تا در امور داخلی ما مداخله کرده و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری روسیه، تنش در روابط دوجانبه را تشدید کنند اما اتهامات بی‌پایه‌ و اساس و غیرقابل اثبات خود در خصوص ادعای مداخله روسیه در فرایند انتخاباتیشان را ادامه می‌دهند. هر روز درباره تهدیدها و تلاش‌ها برای متهم کردن روسیه و شهروندان روس می‌شنویم و واضح است که تمام این‌ اقدامات تاثیری منفی بر روابط دو کشور دارد.

این اظهارات پس از آن صورت می‌گیرد که وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد، واشنگتن احتمال وضع تحریم‌ها علیه ۱۳ شخص روس که هفته گذشته به تلاش برای نفوذ در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا متهم شده‌اند را کنار نگذاشته است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که این افراد به علاوه سه شخص حقوقی به تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شده‌اند.

کرملین در واکنش به این ادعا اذعان کرد، هیچ مدرک حقیقی مبنی بر اینکه شخصی در امور داخلی آمریکا دخالت کرده، وجود ندارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.