حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در حاشیه سفر به استان هرمزگان، منطقه خلیج‌ فارس، در خصوص رخدادهای اخیر خیابان پاسداران تهران افزود: حادثه ناگواری بود که در تهران اتفاق افتاد و متأسفانه عده‌ای از عناصری که خود را وابسته به گروهی از دراویش می‌دانستند و در حقیقت افرادی هستند که از این پوشش استفاده کردند، در یک حرکت بسیار ناهنجار اغتشاشاتی ایجاد کرده و سبب مزاحمت برای مردم شدند.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی که مسئول تأمین امنیت کشور است با تدابیر قابل تقدیر و دوراندیشی ای که کمترین خسارت به مردم وارد و بهانه ای به دست هیچکس داده نشود، توانستند این موضوع را در حد قابل قبولی جمع کنند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: متأسفانه عده ای از هم وطنانمان در این اتفاقات آسیب دیدند و پنج نفر از نیروهای نیروی انتظامی و بسیج به شهادت رسیدند، عده ای آسیب دیدند و سبب نگرانی شهروندان شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به این که وظیفه دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی است که این مسائل را باید از قبل رصد و پیش بینی های لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: باید از زحمات نیروی انتظامی در این اتفاقات تقدیر کرد و دستگاه قضایی هم در این خصوص امروز جلسه ویژه ای برگزار و تصمیمات مناسبی گرفته شد.

وی با بیان این که قوه قضاییه با قاطعیت و در چارچوب قوانین و مقررارت کشور با متخلفین برخورد می کند، اضافه کرد: امیدوارم مردم کشورمان با حضورشان در صحنه هیچ وقت اجازه ندهند، عده ای اراذل و اوباش و اغتشاشگرانی که قطعأ ریشه در خارج از کشور دارند و در این خصوص علائم و نشانه هایی بدست آورده ایم، اجازه پیدا کنند آرامش و امنیت مردم را بر هم بزنند.

دادستان کل کشور در پایان گفت: به طور حتم دولت، قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی همیشه در صحنه هستند و آن چه برای مان بسیار مهم است حفظ و حراست از امنیت مردم است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.