رویترز گزارش داد، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در کنگره آمریکا تابستان گذشته تقریبا با اتفاق آرا لایحه اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه را تصویب کرده و از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کشورشان به خاطر مجازات نکردن مسکو انتقاد کرده و وی را به داشتن موضعی نرم در برابر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه متهم کردند.

اتهامات متقابل آنها پس از آن مطرح شد که دولت ترامپ در ژانویه تصمیم گرفت تا تحریم‌های جدید علیه روسیه اعلام نکند.

اما سه تن از مقامات ارشد دولت واشنگتن که در اعمال تحریم علیه روسیه مشارکت دارند به خبرنگاران گفتند به دلایل قانونی و حقوقی این روند کند پیش می‌رود. آنها هیچگونه جزئیاتی را از اینکه دولت واشنگتن چه زمانی به یک تصمیم دست خواهد یافت و یا چه نوع برنامه‌هایی را مدنظر دارد، مطرح نکردند.

این مقامات افزودند: در حال حاضر برخی تحریم‌ها علیه دو شرکت روس که نام آنها هفته گذشته در کیفرخواست ۳۷ صفحه‌ای رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میلادی ذکر شده بود، اعمال شده است.

براساس این کیفرخواست، این دو شرکت آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه را که به مداخله در انتخابات سال ۲۰۱۶ کمک کرده است تحت کنترل دارند.

این مقامات همچنین افزودند: بررسی نیز درخصوص اینکه چطور می‌شود بیشتر به این مداخله واکنش نشان داد، در جریان است. ما همچنین تیمی را تشکیل داده‌ایم تا از مداخله بالقوه در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی جلوگیری کند.

یکی از این مقامات گفت: روند اعمال تحریم‌ها طولانی و دشوار است اما هنگامی که اسناد و مدارک معتبر و کافی در دست داشته باشیم آماده‌ایم تا این تحریم‌ها را اعمال کنیم.

این مقامات افزودند: بررسی نیز در جریان است درخصوص اینکه چطور باید به نقش روسیه به عنوان مسئول حمله سایبری مخرب سال گذشته با استفاده از باج افزار پتیا واکنش نشان داد.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد: این حمله سایبری در ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی توسط ارتش روسیه صورت گرفته و میلیاردها دلار به نهادهای مختلف در سراسر اروپا،‌ آسیا و آمریکا خسارت زده است.

یکی دیگر از این مقامات گفت: شکی وجود ندارد آمریکا به این حمله سایبری واکنش نشان خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.