سردار حسین اشتری در مراسم تشییع پیکر شهدای ناجا که در حوادث خیابان پاسداران به شهادت رسیدند، ضمن عرض تسلیت به خانواده چهار شهید مدافع امنیت، اظهار کرد: امروز عزیزانی بر سر دستان مردم بزرگوار و شهیدپرور تهران تشییع می‌شوند که برای امنیت و آرامش و نظم بیشتر در کشور به شهادت رسیده‌اند. سه نفر از این شهدا از نیروی انتظامی و یک نفر بسیجی بود که ما خدمت فرمانده سپاه پاسداران، سازمان بسیج مستضعفین و فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ تسلیت می‌گوییم.

وی افزود: نیروی انتظامی و بسیج با قدرت و اقتدار در مقابل هر بی نظمی و اخلال ایستاده‌اند. فرزندان این ملت در نیروی انتظامی و عرصه‌های مختلف به صورت شبانه روزی برای ارتقای نظم و امنیت مشغول خدمت هستند. این امنیت که امروز در منطقه و در میان بسیاری از کشورها مثال زدنی است مدیون این شهداست، شهدایی که بدون هیچ ادعایی مظلومانه رفتند و با ایثارگری خود امنیت و آرامش را به مردم هدیه دادند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین اضافه کرد: امنیت ما مرهون این شهداست. ما نمی‌گذاریم خون شهدای بسیج و نیروی انتظامی که در کنار هم و در همه صحنه‌ها با همدلی و هماهنگی بسیار خوب در ماموریت‌های مختلفی بوده پایمال شود. نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و ارتش در کنار هم و با وحدت کلمه و زیر بیرق مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا فعالیت می‌کنند و در اجرای ماموریت‌ها کوتاهی نمی‌کنند.

سردار اشتری تصریح کرد: در حادثه اخیر هماهنگی خوبی میان نیروهای بسیج، انتظامی و دستگاه‌های مربوطه دیدیم ، همچنین بزرگوارانی که در شورای تامین استان و امنیت کشور مسئولیت دارند در این ماموریت به خوبی عمل کردند. شاید برای برخی سوال پیش آمد که آیا نمی‌شد حالا که نیروی انتظامی و دستگاه‌های دیگر توانستند در عرض ۱۵ دقیقه با همه این اراذل و اوباش و افرادی که شبیه داعش رفتار می‌کردند برخورد کرد زودتر با آنها برخورد کند، باید گفت که ما مدیریت در صحنه و رعایت همه جوانب را مدنظر داشتیم. در بعضی ساعات تراکم و تردد در منطقه ماموریت زیاد است و شاید اگر زودتر اقدام می‌شد مشکلات بیشتری نیز ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: فرزندان شما در نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول در موعد مقرر و ضرب الاجلی که مشخص شده بود اقدام کردند. وقتی زمان مشخص شد در عرض ۱۵ دقیقه تمام کسانی که ادعا می‌کردند تا ماه‌های آینده خواهیم ماند با قدرت نیروی انتظامی و بسیج تسلیم شدند و فرار کردند. آنها رذیلانه و با ترس و واهمه میدان را خالی و تسلیم نیروهای امنیتی و بسیج شدند. این اقتدار جمهوری اسلامی است.

سردار اشتری با تاکید بر اینکه با همه کسانی که با هر عنوان، فرقه و تفکری بخواهند امنیت کشور را به مخاطره بیندازند با قاطعیت و قدرت برخورد می‌شود،  ادامه داد: همکاران من که به تعبیر رهبری مشغول خدمت فی سبیل الله هستند که ما آن را مدالی بر گردن خود می‌دانیم، با روحیه جهادی، توکل بر خدا و ائمه اطهار و آموزش‌هایی که دیدند به هیچ عنوان به فرد، گروه، دسته، فرقه یا جریان سیاسی اجازه تحرکات ضدامنیتی و غیرقانونی نمی‌دهند.

وی ادامه داد: ما با امام، فرمانده و مقتدایمان رهبری، مردم و خانواده شهدا عهد بسته‌ایم و تا آخر ایستاده‌ایم. در هر نقطه‌ای هر شخصی و گروهی که بخواهد اخلال ایجاد کند با او برخورد خواهیم کرد. ما اجازه نمی‌دهیم خون این شهدا هدر رود و کسانی که دنبال ناامن کردن کشور عزیزمان هستند به حیات خود ادامه دهند.

سردار اشتری در ادامه تصریح کرد: با هماهنگی خوبی که با دستگاه قضائی صورت گرفته در اسرع وقت این مخلان نظم و امنیت و اراذل و اوباش داعشی که به هیچ عنوان نمی‌توان نام انسان روی آنها گذاشت در محکمه عدل جمهوری اسلامی ایران محاکمه می‌شوند تا شرمنده شهدا نباشیم.

فرمانده ناجا در خاتمه با بیان اینکه در شب عملیات این عزیزان شجاعانه عمل کردند و مظلومانه شهید شدند، بیان کرد: این نیروها صبر کردند و موضوع مدیریت شد. گاهی آنها برای اینکه اقدامی نکنند تا به کسی خسارت وارد نشود تحمل می‌کنند و ممکن است در گذر زمان مامورانی به شهادت برسند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.