مسئولان بلندپایه امارات اخیرا با دعوت از ۷۰ نفر از اعضای ارشد سازمان های یهودی آمریکا  به آنان از "رفتار منفی ایران و ترکیه" شکایت کردند.

 

این در حالی است که حملات رسانه ای امارات علیه آنکارا همچنان ادامه دارد.

 

اتهام زنی امارات علیه ایران و ترکیه در حضور میهمانان یهودی

 

در همین ارتباط پایگاه خبری الخلیج الجدید به نقل از روزنامه جروزالم پست اسرائیل نوشت: مسئولان اماراتی در حضور میهمنان خود ایران و ترکیه را به اتخاذ سیاست های توسه طلبانه در منطقه متهم کردند.

 

ایران، ترکیه و فلسطین محور گفت‌وگوی اماراتی ها با یهودیان

 

"مالکوم هانلین" رئیس هیئت رهبران سازمان های یهودی آمریکا در سفر به امارات، پس از این سفر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: در این دیدار،  سران اماراتی محور اظهارات خود را بر شکایت از ایران و ترکیه متمرکز کردند و علاوه بر این موضوع اختلاف با قطر را مطرح و اتهاماتی را علیه محمود عباس رئیس تشکیلات خودگرادن وارد کرده و اظهار داشتند وی تمایلی به گفت‌وگو به منظور حل و فصل کشمکش فلسطینی- اسرائیلی ندارد.

 

امارات سنگ عربستان را به سینه می زند

 

از سوی دیگر "استیون گرینبرگ" مدیر کنفراس سران سازمان های یهودی در آمریکا، سفر به امارات را حائز اهمیت راهبردی دانست و گفت: با همه سران بلندپایه اماراتی دیدار کردیم، اما اماراتی ها از ما خواستند اشاره ای به نام آنان نداشته باشیم، با این حال باید تاکید کنم که این دیدارها بسیار مهم بود و در مورد ایران، یمن و قطر و نیز افراط گرایی صحبت کردیم و شاهد بودیم که سران اماراتی بسیار حامی دیدگاه سعودی در خصوص کشورهای مزبور بودند.

 

اعلام آمادگی امارات برای همکاری با اسرائیل در سطوح مختلف

 

گرینبرگ گفت، امارات مایل است با اسرائیل در خصوص مسائل امنیتی و مبارزه با افراط گرایی همکاری داشته باشد و علاوه بر این اماراتی ها اعلام کردند برای همکاری اقتصادی باید ابتدا موضوع فلسطین حل و فصل شود.

 

نکته قابل توجه اینکه سفر این هیئت یهودی به امارات، در راستای همکاری بین تل آویو و ابوظبی صورت گرفت آن هم در شرایطی که برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در حال حرکت در مسیر تقویت روابط با اسرائیل هستند.

 

این در حالی است که روزنامه ینی شفق ترکیه ماه گذشته از دست داشتن ابوظبی در تلاش برای کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ در ترکیه خبر داد و تاکید کرد، امارات سه میلیارد دلار به عنوان حمایت مالی از سازمان گولن اختصاص داد حال آنکه اعضای ارشد این سازمان نیز پیش از اجرای کودتای نافرجام خود  ۲۲  بار راهی امارات شده بودند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.