فارغ از اینکه محمود احمدی نژاد در نامه اش چه گفته نکته جالب اینجاست که او هر چه بیشتر اعلام موضع می کند بر دامنه کسانی که پیش تر حامی اش بودند و حالا به صف منتقدانش پیوسته اند افزوده می شود. احمدی نژاد صریح تر شده و حامیان سابق اش هم صریح تر و تند تر.

تیک آف آقای تئورسین

از میان کسانی که نامه احمدی نژاد را خوانده و ترجیح داده اند جوابش را بدهند می توان به محمد علی رامین اشاره کرد . فردی که از او به عنوان یار سابق احمدی نژاد و البته تئورسین نفی هلوکاست نام می برند . او پیش از این هم حرف های تندی خطاب به احمدی نژاد زده بود که با واکنش های تند رسانه های نزدیک به رییس جمهور سابق مواجه شده بود.

این بار او کار را یکسره کرده و گفته است :« محموداحمدی نژاد درنامه ای که ابتدا از رسانه های صهیونیستی انگلیس و آمریکا منتشر شد، ضمن تشکیک ابلهانه در صداقت بیانات امام خامنه ای (29بهمن96)، خودش را در جایگاه نماینده ملت، قطب ایران، منجی انقلاب و مصلح نظام اسلامی فرض کرده و انحلال فوری مجلس شورای اسلامی، حذف شورای نگهبان، ابطال انتخابات ریاست جمهوری، برکناری رئیس قوه قضائیه، آزادی تمام مجرمان و بستن تمام پرونده های قضائی و تعیین مرجع حکمیت مورد قبول خودش را، شرط همراهی رهبری با مردم در اصلاح اداره کشور معرفی کرده است! و در پایان نوشته: «امیدوارم اجرای صحیح و سریع این پیشنهادها بتواند در بازیابی اعتماد عمومی مؤثر واقع شود»؛ یعنی تازه این موارد، آغاز مطالبات اوست که صرفاً «راهگشای اصلاح امور در جهت خواست مردم» است و اگر رهبری نظام حسب این دستورات «در اتخاذ تصمیمات اساسی و به موقع» موفق بشود، مابقی دستورات خودش را صادر خواهد کرد.اتهاماتی نظیر «غیرآزاد-غیرمردمی-مهندسی» بودن انتخابات ها با دخالت شورای نگهبان و نیروهای نظامی و امنیتی، تکرار مواضع سران فتنه88 است که دولت دهم را فلج کرد و ایران را تا آستانه فروپاشی و قتل عام ملی در اردوکشی های خیابانی سوق داد. 

حالا باید دید او این بار هم مورد تفقد رسانه های احمدی نژاد قرار خواهد گرفت !

افشاگری آقای سخنگو

عباسعلی کدخدایی اگر چه بسیار رسانه ای است اما معمولا وارد مجادلات و چالش های سیاسی آنچنانی نمی شود . در این فقره اما او برای پاسخگویی به محمود احمدی نژاد پیش قدم شده است . یک ناگفته را گفته و تلویحا گفته، ناگفته های دیگری هم دارد .

آنچنان او برملا کرده راز سر به مهر یک جلسه در سال 88 و بعد از انتخابات است. سخنگوی شورای نگهبان در کانال تلگرامی‌اش نوشته است:« ظاهرا دوشنبه ۲۵ خرداد ۸۸ بعد از ظهر از دفتر رئیس جمهور وقت اطلاع دادند که آقای رئیس جمهور ساعت ۲۱:۳۰ منتظر شماست. تعجب کردم چون ارتباط و رفت و آمدی نداشتم. سوال کردم از دفتر ایشان بپرسند موضوع چیست؟ پاسخ این بود که برخی مسائل روز.علیرغم شلوغی کارها، با مشورت دبیر محترم و در ساعت مقرر به دفتر ایشان رفتم. در دفتر با آقای الهام مواجه شدم. به شوخی گفتم معلوم شد موضوع چیست و کار، کار چه کسی است؟ اظهار بی اطلاعی کرد. به همراه رئیس جمهور به یکی از اطاق ها رفتیم. بعد از تعارفات گفت چرا نتیجه انتخابات را اعلام نمی کنید؟ _منظور اعلام صحت انتخابات از سوی شورای نگهبان بود_ گفتم هنوز شکایت ها بررسی نشده است و در زمان دریافت و بررسی شکایات هستیم.قطعا بعد از بررسی شکایات، نتیجه نهایی اعلام خواهد شد. اصرار از ایشان که نتیجه را زودتر اعلام کنید و مقاومت از سوی من مبنی بر اینکه تا زمانی که شکایات رسیدگی نشود، امکان اعلام صحت انتخابات نیست. البته موضوع دیگری نیز مطرح شد که فعلا از حوصله این متن خارج است.یاد آوری این نکته ضروری است که این نظر از سوی سایر اعضا محترم شورا نه تنها مورد قبول واقع نگردید، بلکه مهلت قانونی رسیدگی به شکایات با موافقت رهبر معظم انقلاب تمدید هم شد. حالا باید دید چه کسانی دنبال مهندسی انتخابات بودند؟ شورای نگهبان و یا مهندسی در کسوت مقام اجرایی.

یاور شیطان

حمید رسایی که روزگاری از حامیان پر و پاقرص احمدی نژاد بود و یک تنه به مصاف همه منتقدان احمدی نژاد می رفت حالا دیگر ابایی ندارد از اینکه اعتراضات تند و تیزش را از رییس جمهور محبوب سابقش بیان کند . آنچنان انتقاد می کند که انگار نه انگار روزی شیفته رییس دولت نهم بوده است. او احمدی نژاد را یاور شیطان خوانده است.

پاتک آشنا

حسام الدین یک تیر انداخته با دو نشان . هم محمود احمدی نژاد را مورد عنایت قرار داده و هم مهمتر از آن رحیم پور ازغدی را.

ازغدی چند روز پیش در مورد حسن روحانی حرف های تندی مطرح کرده بود.

حالا آشنا اینچنین نوشته است؛

به سیاق کلام آن سخنران همیشه در صفحه:

اگر به خدا،پیامبر، امیرالمومنین،امام زمان،امام راحل، رهبر معظم، مردم جهان، مردم ایران یا هر کس دیگری نامه نوشت؛

اگر در نامه اش دستور اصلاح عالم، تغییر مدیریت جهان، رفراندوم تغییر قانون اساسی، تغییر رؤسای سه قوه و فرماندهان نیروهای مسلح و شهرداری تهران و استانداری اردبیل را صادر کرد.

بگوئید: تو راست می گویی! حق کلا با توست. فقط در باره عملکرد 8 ساله ات هم پاسخگو باش. در مورد حامیان قبلی و منتقدان فعلی ات هم سخن بگو.

آشنا البته قبل از این متن یک متن دیگر هم نوشته بود :« خدایا یاریش‌کن تا بقایی را تجربه کند که به او بیاموزد نباید پا از گلیمش فراتر نهد و زودهنگام به انتخابات بیاندیشد یا فرمان عزل صادر کند.»

محمود در صحن!

صحن علنی امروز مجلس هم البته شاید مطرح شدن نام محمود احمدی نژاد بود . در جلسه صبح امروز یک نماینده مجلس خواستار برخورد با احمدی‌نژاد شد و گفت:‌ در شرایطی که مردم داغدار از دست دادن هموطنان خود در سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج و شهادت جمعی از نیروهای مخلص نظام و رهبری هستند، آقای احمدی‌نژاد در نامه‌ای به ساحت شورای نگهبان و رهبر معظم انقلاب توهین کرده است.

عبدالحمید خدری در پایان جلسه علنی امروز (پنج‌شنبه) مجلس در تذکری به قوه قضاییه، گفت: از وزیر اطلاعات و قوه قضاییه استدعا داریم که با این شخص معلوم‌الحال برخورد قاطع کنند. اگر آن روزی که او در خانه ملت و از طریق خانه ملت به مردم و نمایندگان توهین می‌کرد، مجلس در حرکت انقلابی طرح عدم کفایت او را تقدیم می‌نمود امروز کار به اینجا کشیده نمی‌شد. خدری احمدی‌نژاد را شخصی «معلوم‌الحال» و «ناقص‌العقل» خواند و گفت که او امروز هر کاری می‌خواهد می‌کند اما هیچ یک از مسئولان و نهادهای امنیتی با او برخوردی نمی‌نمایند. این اتفاقات همچون مثال معروف است که «خوبی که از حد بگذرد نادان گمان بد ‌برد» انتظار ما این است که با این فرد برخورد صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.