ممنوعیت‌های مسافرتی و توقیف دارایی‌ها، سنگین‌ترین اقدامات اتحادیه اروپا علیه ژنرال‌های ارتش میانمار خواهد بود که به تحریم‌های آمریکا و کانادا اضافه می‌شود.

یک دیپلمات در خصوص تحریم‌های اتحادیه اروپا اظهار کرد: وزرای خارجه اتحادیه اروپا از فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درخواست خواهند کرد که محدودیت‌ها علیه اعضای ارشد ارتش میانمار بر سر سوءاستفاده سیستماتیک از حقوق بشر، بدون تأخیر اعمال شود.

وزرای خارجه این اتحادیه همچنین روز دوشنبه از موگرینی و سرویس خارجی اتحادیه اروپا درخواست خواهند کرد که راه‌های تقویت تحریم‌های تسلیحاتی این اتحادیه را که در دهه ۱۹۹۰ میلادی علیه کشورهای آسیای جنوب شرقی اعمال شده‌اند، بررسی کند.

مقامات میانمار در خصوص این تحریم‌ها اظهار نظری نکرده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود که اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای که انتظار می‌رود در روز دوشنبه در نشست وزرای خارجه این اتحادیه منتشر شود، بر درخواست خود برای آزادی خبرنگاران رویترز که به دلیل اتهام نقض قانون اسرار دولتی میانمار بازداشت شده‌اند، تاکید کند.

این دو دیپلمات اذعان کردند که نام ژنرال‌های مشمول این تحریم هنوز مشخص نشده است اما آمریکا در ماه دسامبر اعلام کرد، ژنرال مانگ مانگ سوئه را که به سرکوب اقلیت روهینجایی در راخین متهم شده، تحریم کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.