رویترز گزارش داد، یک مقام ارشد آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور به همراه متحدان کلیدی واشنگتن در آسیا به دنبال گسترش برنامه بازرسی و تعقیب کشتی‌های مظنون به نقض تحریم‌ها علیه کره‌شمالی هستند، طرحی که می‌تواند شامل اعزام نیروهای گارد ساحلی آمریکا برای متوقف کردن و بازرسی کشتی‌ها در آب‌های اقیانوس آرام شود.

چندین مقام ارشد آمریکا در این باره به رویترز عنوان کردند که واشنگتن درحال گفت‌وگو با متحدان منطقه‌ای خود از جمله ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و سنگاپور با هدف هماهنگی برای افزایش سخت‌گیری‌ها بر کره‌شمالی است که می‌تواند فراتر از آنچه تاکنون بوده است، باشد. هدف از این اقدام تلاش برای ممانعت از استفاده پیونگ‌یانگ از تجارت دریایی و در نهایت عقب‌نشینی از برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور است.

در حالی که کشتی‌های مظنون پیشتر نیز مورد تعقیب و بازرسی قرار می‌گرفتند، استراتژی جدید این عملیات را گسترش می‌دهد اما این اقدام، اعمال محاصره دریایی علیه کره‌شمالی را متوقف می‌کند. پیونگ یانگ پیشتر اعلام کرده بود که محاصره دریایی را یک اقدام جنگی می‌داند.

به گفته این مقام‌ها، این استراتژی خواستار هماهنگی نزدیک‌تر و مصادره احتمالی کشتی‌هایی است که مظنون به حمل سلاح‌ها و دیگر کالاهای ممنوعه از مبدا یا به مقصد کره‌شمالی هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.