معصومه ابتکار بعد از ظهر شنبه در بازدید از اورژانس اجتماعی و بازدید از واحد مداخله در بحران مرکز جامع آسیب دیدگان اجتماعی اظهارداشت: در کنار این امر می توان با تبلیغات مناسب، خدمات این مرکز را بیش از پیش به مردم معرفی و مزیت های آن را تبیین کرد.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت دوازدهم نسبت به کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: دولت معتقد به تقویت و افزایش توان خدمات رسانی اورژانس اجتماعی است و در این مسیر از هیچ کمکی دریغ نمی کند.

ابتکار با تاکید بر آشنایی مردم با مراکز اورژانس اجتماعی افزود: مشکلات مربوط به اورژانس اجتماعی بررسی و احصا شده است و برای رفع آن در سریع ترین زمان ممکن اقدام می شود.

وی در خصوص مشکل مربوط به اخذ هزینه دادرسی از مددجویان بهزیستی آذربایجان غربی گفت: طبق قانون هزینه دادرسی برای مددجویان رایگان است و برای برطرف شدن این مشکل آمادگی لازم از طریق ارایه گزارش و همکاری با اداره کل بهزیستی استان وجود دارد.

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی نیز در این بازدید در رابطه با غیرفعال بودن شیفت شبانه اورژانس اجتماعی گفت: طبق گزارش مدیرکل بهزیستی استان ۲۴ ساعته شدن این ‌اورژانس نیازمند افزایش نیروی انسانی و اختصاص اعتبارات لازم است که باید به سرعت پیگیری شود.

اورژانس اجتماعی از سال ۱۳۷۸ با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده است؛ مراکز اورژانس اجتماعی خدمات خود را از طریق خط تلفن ۱۲۳، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی عرضه کرده و در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.