در بازار ارز نیز با وجود رشد دلار تا سقف ۴۹۱۰ تومانی (۲۴ بهمن) فشار عرضه و تعیین نرخ دلار از سوی صرافی بانک‌ها در کنار محدودیت‌های جدی معامله ارز دلار را با افت ۴۳۵ تومانی در ۸ روز معاملاتی اخیر مواجه کرد. اما روند نزولی دلار کاهش یافته است.

بنابراین با وجود افت ۱۰۵ هزار تومانی سکه در ۷ روز معاملاتی (تا یک میلیون و ۴۸۸ هزار تومان) روز گذشته توقف حراج سکه (از سوی بانک کارگشایی) مجددا سکه را بالاتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرار داد.

هر چند عصر دیروز بلافاصله اعلام شد که حراج سکه انجام خواهد شد، اما انتشار خبر توقف حراج در صبح اثر خود را روی بازار گذاشت و اکنون این احتمال می رود که با از سرگیری حراج سکه ، قیمت در مسیر کاهشی قرار بگیرد.

در این خصوص مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی به ایسنا گفت: عرضه سکه بهار آزادی از طریق برگزاری حراج در بانک کارگشایی توسط بانک مرکزی ادامه خواهد داشت.

رحیمی در مورد عرضه سکه در بانک کارگشایی گفت: با توجه به شرایط بازار و تعادل قیمتی سکه بهار آزادی و طرح پیش فروش سکه با موعدهای شش ماهه و یک‌ساله، در حال حاضر استقبال زیادی از خرید در بانک کارگشایی نمی شود؛ از این رو ممکن است با اطلاع رسانی قبلی، تعداد روزها یا زمان عرضه سکه و حراج را کاهش دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.