چند منبع مطلع به پایگاه آکسیوس گفتند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا حین گفت‌وگو درباره این مساله با دوستان و مشاورانش گاهی به موضع سرسختانه کشورهای دیگر درباره قاچاقچیان مواد مخدر اشاره می‌کند.

یک منبع به آکسیوس گفت: ترامپ سیاست سنگاپور برای اجرای مجازات اعدام برای محکومان پرونده‌های مواد مخدر را "زیاد" مطرح می‌کند. ترامپ یک بار گفت "از نخست‌وزیر سنگاپور پرسیدم که آیا آنها مشکل مواد مخدر دارند او هم در پاسخ گفته است خیر اعدام می‌کنیم."    

 

یک مقام ارشد دولت به آکسیوس گفت: او غالبا درباره کشتن قاچاقچیان مواد مخدر شوخی می‌کند. او می‌گوید "می‌دانید چینی‌ها و فیلیپینی‌ها مشکل مواد مخدر ندارند. آنها اعدام می‌کنند."

 

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گمان نمی‌کند که رویکردهای ملایم‌تر علیه مجرمان مواد مخدر کارآمد باشد و معتقد است دولت لازم است به کودکان بیاموزد که اگر آنها مواد غیر قانونی داشته باشند، کشته می‌شوند. طبق گزارش‌ها، او همچنین به سایرین گفته است که قاچاقچیان مواد مخدر به اندازه قاتل‌های زنجیره‌ای بد هستند و باید اعدام شوند. در حالی گفته می‌شود ترامپ حامی قانونی مشابه سنگاپور است که این کشور تمام قاچاقچیان را اعدام می‌کند، او همچنین اذعان دارد که تصویب چنین قانونی تقریبا غیر ممکن است.

 

کلیان کانوی (Kellyanne Conway) مشاور ارشد کاخ سفید که اداره دفتر سیاستگذاری مرتبط با مواد مخدر دولت را بر عهده دارد، به آکسیوس گفت اشاره ترامپ به قاچاقچیانی بوده است که مخدرهایی می‌فروشند که موجب مرگ هزاران تن می‌شود. او افزود: رئیس‌جمهوری میان مجرمان رده پایین در زندان‌ها و سردسته‌هایی که هزاران نفر را طی یک هفته با دوزهای مرگبار فنتانیل می‌کشند، تمایز قائل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.