سردار غلامحسین غیب‌پرور در اولین کنگره ۱۴ هزار شهید جامعه ایثارگری که امروز (دوشنبه هفتم اسفند ماه) در شرکت ساپکو برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس عامل اصلی حضور در دفاع از انقلاب اسلامی دین مداری و پایبندی به دین خدا بود. این دینداری بر مبنای اسلامی بود که امام راحل آن را اسلام ناب نامید. عاشورا نشان داد دفاع از ولایت زن و مرد و کودک و پیر نمی‌شناسد. در نگاه عاشورایی از خودگذشتگی وجود دارد آنچه شهدای ما آن را به ارث بردند و به شایستگی به شهدای عاشورا تاسی کردند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در اوج بحران جنگ کسی با یاس صحبت نمی‌کرد. قبل از عملیات بیت المقدس ما امکاناتی نداشتیم، ولی با زبان ناامیدی سخن نگفتیم. ما شهدای عزیزی را در جامعه کارگری داریم. شهید رضاییان از شهدای شاخص حافظ قرآن و نهج البلاغه بود. شهید اسلامی نسب که به بارگاه امام رضا (ع) مشرف شد نام گردانش را امام رضا گذاشت. در اواخر دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری ایشان به خوزستان آمدند و یگان‌ها را سرکشی کردند. وقتی فیلم شهید اسلامی نسب را برای ایشان پخش کردند، گفتند: من مطمئنم این شهید حضرت زهرا (س) را در بیداری زیارت کرده است.

وی بیان داشت: ۱۷ میلیون کارگر در کشور وجود دارند. این شهدا اوج الگو در دینداری، ولایت پذیری، امیدواری و نهراسیدن از دشمن بودند.دشمن کمر بسته است تا از انقلاب چیزی نماند، برجام بهانه آمریکا است. آمریکا به چیزی کمتر از نابودی انقلاب اسلامی راضی نیست و از هیچ دشمنی فروگذار نمی‌کند. در برهه‌ای با جنگ سخت و در این زمان با جنگ اقتصادی به پیش می‌روند.

وی بیان داشت: زمان آن رسیده است که اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی کلمه باور کنیم و جلسات تصنعی نگیریم. کشور ما فقیر نیست بلکه به جهت نیروی انسانی چنان پتانسیلی دارد که نمونه آن در کره خاکی کم نظیر است. از نظر معادن و انرژی‌ها سرزمینی ثروتمند داریم. ما می‌توانیم به مشکلات فائق بیاییم و این را تمدن اسلامی و دینی ما ثابت کرده است.بسیج باید در عرصه خدمتگزاری به مردم حرف برای گفتن داشته باشد. از این رو همواره دستمان را برای کمک دراز کرده‌ایم.

تلاش گسترده دشمنان بر تضعیف توان دفاعی ‌ایران اسلامی متمرکز شده است‌

ایلنا نوشت:

امیر حاتمی در جریان بازدید از دانشگاه صنعتی مالک اشتر به اهمیت ماموریت و جایگاه این دانشگاه در سطح کشور و نیروهای مسلح اشاره کرد و با بیان اینکه بسیار علاقه‌مندیم از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی کشور بیشتر در وزارت دفاع استفاده کنیم، اضافه کرد: صنعت کشور و صنعت دفاعی نیازمند هم‌افزایی، هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر جهت رشد و پیشرفت صنعت و مراکز علمی کشور هستند و براین اساس وزارت دفاع آماده است تجارب و ظرفیت‌های خود را اختیار دانشگاه‌ها‌ و بخش صنعت قرار دهد.

امیر حاتمی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی مالک اشتر می‌تواند‌ نقش رابط اصلی را برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور ایفا کند، خاطرنشان کرد: اگر این حلقه رابط و پل ارتباطی برقرار شود شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه صنعتی خواهیم بود.

‌وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دشمنی‌ها و خباثت‌های نظام سلطه علیه ملت بزرگ ایران اسلامی ادامه داد: هدف تمام این دشمنی‌ها خدشه‌پذیر کردن و تضعیف توان دفاعی کشور و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است. دشمن هیچ‌گاه دست از عداوت و دشمنی علیه کشورمان برنمی‌دارد، تلاش گسترده دشمنان بر تضعیف جمهوری اسلامی ایران متمرکز شده است.

آمریکا در باتلاق داعش گرفتار شده است

ایسنا نوشت:

 

سردار علی اکبر پورجمشیدیان در اردبیل اظهار کرد: دشمنان از قدرت ایمانی، اعتقادی و روحیه شهادت‌طلبی این ملت در هراس و واهمه هستند، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سران آمریکا و انگلیس هر بلایی که دوست داشتند بر سر این ملت آوردند اما به برکت انقلاب اسلامی همه این سیه‌روزی‌ها به پایان رسیده و ملت ایران دوران عزتمندی را با استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی تجربه می‌کنند.

معاون هماهنگی نیروی زمینی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه عظمت ملت ایران در این ۴۰ سال تمام بدخواهان را به عصبانیت و غضب واداشته است تا به هر ترفندی این ابهت و شکوه جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند، تصریح کرد: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با تقدیم شهدای وارسته و ایثارگران پرصلابت نشان داد که حاضر نیست در این مقطع وجبی از خاک این کشور را در اختیار دشمنان بگذارد.

پورجمشیدیان اضافه کرد: کارنامه ننگین شاهان این کشور در واگذاری و جدا کردن خاک این کشور توسط هر بیگانه‌ای نمایشی از ذلت و سرافکندگی است در حالی که در مقابل همه این ۲۰۰ سال بی‌کفایتی جمهوری اسلامی ایران در این ۴۰ سال همه آنها را جبران کرده و نمایشی از اقتدار و صلابت را به دنیا عرضه کرده است. دشمنان ما که خداوند آنها را از احمق‌ها قرار داده است با دیدن هر صحنه و رویدادی در این کشور به بازگشت مجدد خود امیدوار می‌شوند در حالی که فکر نمی‌کنند این نظام پشتوانه مردمی و قدرت ایمانی و اعتقادی دارد.

معاون هماهنگی نیروی زمینی سپاه پاسداران‌ به قلع و قمع داعشی‌ها در سوریه و عراق اشاره کرد و گفت: همان داعشی که آمریکا و اروپا نطفه آن را پرورش داد امروز بلای جانشان شده و خود آمریکایی‌ها از آنها در امان نیستند. دفاع ایران در خارج از مرزها نماد و نشانی از قدرت نیروهای مسلح در صیانت از کیان این مرز و بوم است. مدافعان حرم کارنامه‌ای درخشان از رشادت‌ها و ایستادگی را در دفاع از حریم اهل بیت به نمایش گذاشتند و زمینه‌ای را فراهم کردند تا امروز قدرت دفاعی ایران زبانزد عام و خاص شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.