ابوالفضل رضوی در جلسه‌ای که با نمایندگان شرکت‌های تولید کننده گیاهان دارویی به همراه تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشت مشکلات اصلی این حوزه را به سه بخش کشت گیاهان دارویی، تولید این گیاهان و بازار فروش و سرمایه گذاری آنها معرفی کرد و افزود: بی تردید در حوزه تولید گیاهان دارویی و کشت آنها که از نظر قانون به وزارت جهاد کشاورزی مرتبط می‌شود جلسات مشترکی را با وزیر جهاد کشاورزی برگزار خواهیم کرد و در حوزه تولید گیاهان دارویی نیز با رئیس سازمان غذا و دارو مشکلات شما را مطرح خواهیم کرد. همچنین در حوزه بازار فروش و سرمایه گذاری نیز در صورت مشارکت روستاییان، آمادگی اعطای تسهیلات را در حوزه توسعه گیاهان دارویی خواهیم داشت.

وی افزود: بهتر است در حوزه تولید کنندگان گیاهان دارویی از هر استان یک نفر انتخاب شود و مجموعا سازمانی مردم نهاد را تشکیل دهید تا به این ترتیب برگزاری جلسات مشترک با دستگاه‌های مختلف و تقویت این حوزه بیش از پیش امکان پذیر شود.

وی ادامه داد: دولت در قانون اساسی به معنای مجموعه نظام است و قوه مجریه فصل جداگانه‌ای دارد. شما تولید کنندگان گیاهان دارویی باید به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه‌ عظیمی در اختیار شماست که قطعا ارزش افزوده آن در مقابل بسیاری از گیاهانی که امروز کشت می‌شوند بسیار بیشتر است لذا باید این حوزه بیش از گذشته مورد توجه تولید کنندگان و شهروندانی که قرار است از این محصولات استفاده کنند، قرار گیرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر لزوم توجه به توسعه بهره گیری از گیاهان دارویی میان شهروندان گفت: تولید کنندگان گیاهان دارویی ثروت بزرگی را در اختیار دارند که باید آن را به پول تبدیل کنند. شما دارای توان فراوری و تجارت هستید و کشاورز نیز توان تولید دارد. این در شرایطی است که بیش از ۹۰ درصد از محصولات کشاورزی ما در روستاها و توسط روستاییان تولید می‌شود لذا در صورت مشارکت روستاییان در تولید گیاهان دارویی ما آمادگی پرداخت تسهیلات را به تمامی تولیدکنندگان در این حوزه داریم.

وی تاکید کرد: هدف ما افزایش اشتغال و درآمد روستاییان است. باید جمع بزرگ شرکت‌های گیاهان دارویی با مشارکت روستاییان ایجاد شود تا امکان پرداخت تسهیلات را داشته باشیم. در این راستا اگر روستاییان در امر تولید گیاهان دارویی دخیل شدند مطمئن باشید که بسیاری از مشکلات شما کوچک خواهد شد و با شراکت روستاییان در کار شما ، تسهیلات میلیاردی با نرخ کارمزد شش درصد را پرداخت خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمادگی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور برای در اختیار گذاشتن اطلاعات روستاها و روستاییان کشور اشاره کرد و افزود: ما این اطلاعات را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا شما روستاها را در امر تولید گیاهان دارویی روستاییان را شریک خود قرار دهید.

رضوی تاکید کرد: برای آینده کشور ما حتما باید از نفت انتظار نداشته باشیم چرا که اولا نفت دیگر چندان از ما خریداری نمی‌شود و ما هم خیلی نفت برای فروش نداریم لذا بازار فروش گیاهان دارویی از سال آینده رونق خواهد گرفت و علت آن نیز اقتصاد کلان کشور و ارزش و اهمیت کار بزرگی است که شما انجام می‌دهید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.