سید جلال ملکی، از انفجار یک ساختمان مسکونی در خیابان ولی عصر خبر داد و گفت: ساعت ۱۴:۵۱ یک مورد حادثه انفجار در یک ساختمان مسکونی ۴ طبقه در خیابان ولی عصر نرسیده به تقاطع پارک وی به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اعلام شد و دو ایستگاه به همراه نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در مورد جزئیات حادثه گفت: انفجار در طبقه چهارم این ساختمان رخ داد و باعث تخریب شیشه‌ها و پنجره ساختمان شد و همچنین در اثر شدت انفجار در آهنی منزل نیز دفرمه شد.

او افزود: آتش نشانان در لحظات اولیه از طریق قرار دادن نردبان دستی در بالکن طبقه سوم به طبقه چهارم رسیدند و همزمان بخش دیگری از نیروها روی در آهنی عملیات کردند و وارد ساختمان شدند. در محل مشاهده شد که انفجار موجب شده که تمام لوازم خانه به هم بریزد و حتی بخشی از دیوار یک اتاق نیز تخریب شد. همچنین به دلیل پخش شدن شیشه و قطعاتی از پنجره به سمت خیابان به ۴ خودرو که در پایین ساختمان پارک بودند شامل یک دستگاه پراید، دو دستگاه بنز و یک دستگاه گلف نیز خسارت‌هایی وارد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مردی ۷۵ ساله که مالک خانه بود از نقاط مختلف بدن دچار سوختگی نسبتا شدیدی شده بود، تحویل اورژانس شد اضافه کرد: در داخل ساختمان بخش‌هایی از نما و دیوارها با چوب کار شده بود و اگر این انفجار منجر به شعله‌ور شدن می‌شد می‌توانست آتش گسترده‌ای را ایجاد کند اما خوشبختانه فقط یک انفجار اولیه بود.

وی در مورد علت حادثه گفت: کارشناسان در محل حاضر شدند و بعد از بررسی‌ها مشخص شد که علت حادثه نشت گاز شهری از یکی از وسایل گازی منزل بود که ایجاد شعله و جرقه ناگهانی منجر به انفجار شد. پس از مشخص شدن دلیل حادثه، عملیات در ساعت ۱۵:۴۸ به پایان رسید و آتش نشانان محل را تحویل عوامل انتظامی دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.