حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران درباره مواجهه با محمود احمدی نژاد اظهار کرد: وقتی که خلأ احزاب را در کشور داریم، هر چند وقت یک بار با پدیده هایی مثل آقای احمدی نژاد مواجه می شویم که بدون داشتن پشتوانه سیاسی، برنامه های منظم، مرامنامه و اساسنامه خاص در کشور قدرت می گیرند و بعد هم برای پایین آمدن از اریکه قدرت هزینه هایی را به نظام تحمیل می کنند.

 

 

این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در کشور ما مکانیسمی برای پیگیری عملکرد افراد بر اساس سوگندی که در زمان ریاست جمهوری یاد می کنند وجود ندارد و یا اینکه اگر کسانی برخلاف قانون اساسی اقداماتی انجام دهند، ما دادگاه قانون اساسی نداریم که بر اساس آن با افراد برخورد شود. بر این اساس افرادی فرصت پیدا می کنند که در صحنه های مختلف کشور جولان بدهند و با طرح مسائل توهم آمیز و تشویش اذهان عمومی سعی می کنند که موقعیت سیاسی خود را حفظ کنند.

 

 

کنعانی مقدم افزود: راه مقابله با این پدیده ها به نظر می رسد شکل گیری احزاب قدرتمند است که درباره افراد پاسخگویی داشته باشند و اگر کسی که از طریق حزبی به مسئولیتی رسید، حزب باید پاسخگوی رفتار فرد باشد.

 

 

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: الان هیچ کسی پاسخگوی رفتارهای گذشته و حال آقای احمدی نژاد نیست و به همین خاطر او جسارتی برای خود دیده که هر گونه می‌خواهد برای بازسازی موقعیتش تلاش می کند.

 

 

کنعانی مقدم درباره ضرورت برخورد قضایی با او تصریح کرد: فرصتی که نظام در اختیار او قرار داده است می تواند منویات ایشان را بیشتر آشکار کند و همین به نظر می رسد که زمینه برخورد با ایشان را فراهم می کند. چون ایشان با شیوه هایی به دنبال این است که وانمود کند یک نوع انسداد سیاسی در کشور وجود دارد و هیچ کسی نمی تواند مشکل را حل کند و فقط ایشان است که می تواند منجی و قهرمان کشور باشد . به نظر می رسد خلع سلاح ایشان با فرصتی که به او داده شده است بهترین فرصت باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.