طبق نتایج نظرسنجی جدیدی که مرکز آسوشیتدپرس- ان‌اوآرسی دوشنبه منتشر کرد، مجموع ۸۵ درصد آمریکایی‌ها معتقدند، عملکرد کنگره پایین‌تر از حد متعادل است. رویکرد مردمی نسبت به کنگره تحت کنترل جمهوری‌خواهان در امتداد خطوط حزبی تغییر چندانی نداشت. شمار دموکرات‌هایی که دیدگاه نه چندان مناسبی نسبت به کنگره دارند، ۸۹ درصد، تنها هفت درصد بیشتر از نظر جمهوری‌خواهان است که ۸۲ درصد را نشان می‌دهد.

  

طبق این نظرسنجی، تنها ۴۴ درصد از آمریکایی‌ها عملکرد نماینده خودشان در کنگره را قبول دارند که ۴۱ درصد آن دست دموکرات و نیم بیشتر هم در کنترل جمهوری‌خواهان است. همچنین کمتر از ۲۰ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که قانونگذاران شایسته این سمت هستند و بیش از یک سوم پاسخ‌دهندگان هم نظر مخالف آن را دارند. مابقی آنها هم به این نتیجه نرسیدند که موافقند یا مخالف.   

نظرسنجی ان‌اوآرسی بین ۱۵ تا ۱۹ فوریه انجام شد. نظر نامساعد آمریکایی‌ها به دوره ترامپ یا کشمکش‌های حزبی چندان ارتباطی ندارد. نارضایتی آمریکایی‌ها از سیاستگذاران کنگره از دیرباز بوده است. نگاهی به نظرسنجی گالوپ در طی سال‌ها نشان می‌دهد که به ندرت محبوبیت قانونگذاران کنگره از ۲۰۱۰ بالای ۲۰ درصد شده است. پس از یک رکود ۸۴ درصدی در سال ۲۰۰۲ این میزان رضایت‌ها رو به کاهش گذاشت و در نوامبر ۲۰۱۳ به پایین‌تر حد رسید و محبوبیت ۹ درصد را نشان داد.

  

ترور تامپسون، مدیر مرکز ای‌پی-ان‌اوآرسی در بیانیه‌ای گفت: اکثریت بالایی در دو حزب گزارش دادند که قانونگذاران باید به اکثریت آمریکایی‌ها توجه کنند اما معتقدند قانونگذاران حقیقتا به حامیان مالی و نخبگان توجه می‌کنند. در امری نادر، کسانی که خودشان را دموکرات یا جمهوری خواه معرفی کردند، با این امر موافق بودند.

 

طبق این نظرسنجی، ۶۵ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند، نمایندگانشان در کنگره باید به اکثریت جامعه آمریکا توجه کنند و تنها ۱۸ درصد از پاسخ‌دهندگان معتقد بودند که این دقیقا همان کاری است که آنها انجام می‌دهند. ۶۶ درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که کنگره به لابی‌گرها توجه می‌کند و تنها ۱۱ درصد معتقدند که این باید به همین شکل باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.