هیل گزارش داد، این نظرسنجی اوایل ماه جاری میلادی و پس از آن صورت گرفت که رابرت مولر، بازرس ویژه در پرونده تحقیقات مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ۱۳ شهروند روس و سه نهاد روسیه را به مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ این کشور متهم کرد.

طی این نظرسنجی که از جانب روزنامه "USA Today" و با ۱۰۰۰ شرکت‌کننده صورت گرفت، ۵۸ درصد از رای دهندگان اظهار کردند که تا حدی و یا بسیار زیاد به تحقیقات مولر اعتماد دارند و ۵۷ درصد نسبت به تکذیب ترامپ در خصوص تبانی با روسیه، ابراز بی اعتمادی و یا اعتماد کم کردند.

با این وجود، نه ترامپ و نه مولر امتیاز مطلوبی دریافت نکردند. بر اساس این نظرسنجی، ترامپ ۳۴ درصد و مولر ۳۷ درصد از نظر مساعد مردم برخوردارند.

نزدیک به ۷۰ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقد بودند که مسکو اقداماتی جدی برای مداخله در انتخابات ۲۰۱۶ انجام داده اما درباره احتمال تاثیر این اقدامات بر نتیجه انتخابات، نظرات متفاوتی وجود دارد. ۴۴ درصد معتقدند که این اقدامات بی‌تاثیر بوده و ۴۲ درصد آن را موثر می‌دانند.

سه چهارم افراد شرکت‌کننده در این نظرسنجی اظهار کردند که ممکن است کرملین در انتخابات آینده آمریکا مداخله کند و آماری مساوی از رای دهندگان نیز بر این باور بودند که روسیه اتهامات مولر را جدی می‌گیرد. تنها ۲۰ درصد از شرکت کنندگان، اتهامات مطرح شده را برای روسیه بی‌اهمیت دانستند.

در حدود ۶۰ درصد از آمریکایی‌های شرکت کننده در این نظرسنجی بر این باور بودند که ترامپ برای مقابله با تهدید مداخلات آینده در امور آمریکا اقدامات کافی صورت نمی‌دهد.

نظرسنجی دیگری نیز در اوایل ماه جاری با همین موضوع صورت گرفت که نتایج آن حاکی از اعتماد ۵۵ درصد آمریکایی‌ها به تحقیقات مولر و اعتماد ۳۰ درصد از آنان به اظهارات ترامپ بود.

در همین حال، نظرسنجی دیگری نیز در مورد دونالد ترامپ صورت گرفته که به رفتار متقابل او و رسانه‌ها می پردازد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ۵۴ درصد از شرکت‌کنندگان رفتار رسانه‌ها با رییس جمهور آمریکا را منصفانه دانسته‌اند.

۸۰ درصد از جمهوری‌خواهان بر این باورند که رسانه‌ها با ترامپ رفتاری نامناسب دارند. این در حالی است که ۸۴ درصد از دموکرات‌ها و ۵۵ درصد از افراد مستقل معتقدند، واکنش رسانه‌ها نسبت به ترامپ منصفانه است.

در این نظرسنجی همچنین ۵۹ درصد از رای دهندگان، از جمله ۶۲ درصد از افراد مستقل، معتقد بودند که این ترامپ است که رفتاری نامناسب در برخورد با رسانه‌ها دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.