محمد جواد آذری جهرمی همایش «نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توان افزایی زنان» با بیان اینکه در عصر انقلاب صنعتی چهارم که در حال وقوع است مهمترین درایور نوآوری و خلاقیت است، اظهار کرد: این دو خمیرمایه رشد اقتصادی آینده دنیاست.

وزیر ارتباطات افزود: خلاقیت و نوآوری طبیعتا در پول نیست و در اذهان جوانان است و الزامی ندارد حتما دانشجو باشند؛ اکوسیستم کسب‌وکارهای نوپا بر این مدل شکل می‌گیرد که می‌گویند در ابتدا یک محصول را نگاه کن و بعد در نظر بگیر که چطور می‌توانید آن را بهتر کنید.

وی با بیان اینکه در این حوزه تفاوتی بین زن و مرد نیست، تصریح کرد: ۵۰ درصد جوامع زنان و ۵۰ درصد مردان هستند که زنان درصد تأثیرگذار بر جامعه مردان هم هستند.

آذری جهرمی با بیان اینکه کشورهای دنیا به زنان توجه دارند و این توجه در جمهوری اسلامی ایران نیز وجود دارد، گفت: بانوانی داریم که مدیر عامل شرکتهای موفق ما هستند چه در حوزه توسعه کسب‌وکارهای نرم‌افزاری چه کسب‌وکارهای نوپا.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع در اثر حمایت دولت و روند حرکتی دنیاست؛ همواره این عرصه در تضارب با نهاد خانواده قرار می‌گیرد و فضای کسب‌وکارهای نوین می‌تواند شرایطی را فراهم آورد که خانمها به عرصه توسعه اقتصادی کشور بپردازند و به وظایف مادرانه خودشان هم رسیدگی کنند.

این عضو کابینه دولت دوازهم با تأکید بر اینکه باید موانع سنتی را برطرف کنیم و اعتماد به نفس بانوان کشورمان که در ذاتشان است را به خودشان بازگردانیم، گفت: باید تلاش کنیم با نگاهی که دین و مذهب ما به زنان دارد، در عرصه اقتصادی کشور هم مورد استفاده قرار دهیم.

وی افزود: تلاش زیادی می‌شود بانوان ما را در مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران قرار دهند و هوشمندی ما این است که ظرفیت موجود را در راستای توسعه کشور به کار گیریم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه توانمندسازی بانوان در عرصه ICT در این وزارتخانه پیگیری می‌شود، گفت: ضرورت ارائه پستهای مهم به بانوان نیازمند توانمندسازی بانوان است؛ در مدت فعالیتم تا به حال پرونده‌ای از اختلاس، فساد، تبانی یا مشکلات اداری از یک مدیر خانم ندیدم و لذا این ظرفیت بی‌بدیل است که باید از آن بهره‌مند شویم.

او یادآور شد: حتما در حوزه موضوعات مالی و اداری باید از ظرفیت بانوان استفاده شود. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.