این کمپین که توسط گروهی از زنان جوان کرد عراقی تشکیل شده است روز دوشنبه در رسانه‌های گروهی اعلام همگانی شد و عوامل آن در بیانیه‌ای خواهان ممنوعیت پخش سریال‌های تلویزیونی در شبکه‌های کردی منطقه، تحریم کالاهای ترکی در اقلیم و برچیده شدن پایگاه‌های ارتش ترکیه در کردستان عراق شدند.

این بیانیه تصریح می‌کند: با تمام وجود ما همراه مصایب مردم در شهر عفرین هستیم که امروز قربانی حملات کورکورانه ارتش ترکیه می‌شوند و بر خود واجب می‌دانیم هر نوع کمک مادی و معنوی خویش را در اختیار آنها قرار دهیم.

بیانیه صادره از تمامی مردم اقلیم کردستان عراق خواسته که به رویارویی با توطئه‌های دولت ترکیه بپردازند و مراقب اقدامات آنکارا باشند.

این کمپین در حالی روز دوشنبه در اقلیم کردستان عراق به راه افتاده که از روز شنبه "هفته حمایت از عفرین" در تمامی شهرهای اقلیم کردستان عراق اعلام شده و اولین روز این حمایت با راهپیمایی‌های گسترده خیابانی همراه بود.

دولت ترکیه بیش از یک ماه است که عملیاتی را تحت عنوان عملیات شاخه زیتون برای کنترل بر شهر کردنشین عفرین در شمال شرقی سوریه آغاز کرده است؛ عملیاتی که با مقاومت سرسختانه نیروهای کرد سوری روبرو شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.