آیت الله کاظم صدیقی در مراسم اختتامیه همایش‌های «غدیر پژوهی» و «نجات بخشی و آینده جهان» که در تالار انتظار کرمانشاه برگزار شد، با تاکید بر ضرورت گفتمان سازی برای نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی، گفت: باید برای آشنا کردن و اسوه قرار دادن امثال امام علی(ع) در جامعه برنامه ریزی شود.

وی امیرالمومنین را در جهاد یگانه عالم برشمرد و افزود: کار او با کار مقدس مآبان قابل قیاس نیست، چرا که او همراه پابرهنگان است.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با تاکید بر اینکه امام علی(ع) از قرآن جدا نمی شود، گفت: باید منشور حکومت علی (ع) در مملکت‌داری الگوی مسئولین باشد، چراکه اقتصاد و فرمایشات و نهیب های ایشان متوجه مدیران بی لیاقت است.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای مال با مسئولین منازعه ندارند، گفت: مردم برای رسیدن به اهداف نظام از جانشان مایه می گذارند، اما با بی لیاقتی ها منازعه دارند.

صدیقی در ادامه با اشاره به خلیفه اللهی انسان از سوی خداوند، اظهار کرد: خداوند این خلیفه اللهی را از همه انسان ها مطالبه خواهد کرد، لذا باید صفات خداوند در انسان متجلی شود.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خداوند به بشر ویژگی‌های خاصی عنایت کرده که یکی از ویژگی‌ها آزاد بودن است. انسان به واسطه آزاد بودن امکان انحراف دارد و این در حالیست که خدواند مسیر هدایت را به او نشان داده تا او با قدرت اختیار خود در مسیر خداوند قرار گرفته و به زندگی خود رنگ خدایی بدهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به توان بالای نظامی صدام در جنگ هشت ساله علیه ایران اسلامی و تجهیز او توسط خیلی از کشورهای دنیا، گفت: زمانی که بیلان این تجهیزات نظامی به امام خمینی(ره) ارائه شد، همه حاضران به واهمه افتادند، اما امام خمینی(ره) خم به ابرو نیاورده و فرمودند آنچه جنگ را اداره می کند اسلحه نیست، بلکه قدرت خداوند است.

صدیقی انقلاب اسلامی را انقلاب فاطمی دانست و گفت: خداوند کسانی که اهدافی غیرخدایی داشته باشند را می شناسد و چهره های آنها را آشکار می کند، کما اینکه این اتفاق در مورد بنی صدر و دیگر افراد پس از او که برای خدمت نیامده بودند، افتاد.

امام جمعه موقت تهران با مطرح کردن این پرسش که مگر هیچ راه دیگری برای ایجاد نشاط در جوانان بجز گناه نیست که عده ای به دنبال برگزاری کنسرت در شب شهادت حضرت زهرا(س) برای ایجاد نشاط در جوانان هستند، گفت: اینگونه کارها نه تنها نشاط نیست، بلکه وزر و وبال است.

صدیقی تاکید کرد: آنهایی که دغدغه نشاط جوانان را دارند بروند برای حل مشکل اشتغال جوانان که آنها را افسرده کرده، فکری بکنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه گناه سیاسی را گناهی بزرگ عنوان کرد و افزود: کسانی که در نظام باب بی‌عفتی، فساد، رشوه و ارتباط با بیگانه را باز کرده اند، تا روز قیامت در هر گناهی که در پی اقدامات آنها صورت بگیرد، سهیم هستند.

صدیقی اضافه کرد: سیاسیونی که نظام معنوی را به هم می زنند، در همه گناهان گناهکاران شریک هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.