بهروز کمالوندی ظهر سه‌شنبه در مراسم تجلیل از مهندسان بسیجی استان بوشهر اظهار داشت: ایران اسلامی مسیر توسعه و پیشرفت را به خوبی طی می‌کند و به دستاوردهای خوبی دست یافته است.

 وی به شرایط خاص کشور اشاره کرد و ادامه داد:‌ در شرایط کنونی جهانی باید قوی و تاثیرگذار باشیم و اگر قدرت نداشته باشیم از این تاثیرگذاری دور می‌شویم.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به دستاوردهای برجام و لزوم حفظ آنها، تصریح کرد: در تدوین برجام به گونه‌ای تلاش شد که دستاوردهای برجام حفظ شود و مشکلی در آینده نیز برای آن ایجاد نشود.

وی بر لزوم اجرای صحیح همه بخش‌های برجام تاکید کرد و ادامه داد: به لحاظ فنی شرایط خوبی داریم و اگر بنا به برگشت باشد در شرایط قبل از برجام قرار نمی‌گیریم بلکه در شرایطی هستیم که به مراتب وضعیت بهتری داریم.

کمالوندی به نتایج مثبت تحقیقات انجام شده بر روی سانتریفیوژها اشاره کرد و افزود: وضعیت خوبی از نظر غنی‌سازی، تعداد سانتریفیوژ، سرعت سانتریفیوژ و سطح غنی سازی داریم.

وی با بیان اینکه همه طرف‌های برجام باید به این تفاهم پایبند باشند و به آن عمل کنند، افزود: در صورتی که برجام از سوی آمریکایی‌ها درست اجرا می‌شد شرایط را خیلی عوض می‌کرد.

معاون سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد:‌ کارخانه آب سنگین اراک الان آب سنگین تولید می‌کند و میزان تولید الان به ۲۰ تن رسیده است و به روس‌ها آب سنگین تحویل می‌شود و در قبال آن اورانیوم می‌گیریم.

صنعت هسته‌ای زیر بار شدیدترین تحریم‌ها رشد کرد

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: صنعت هسته‌ای به خود می‌بالد که زیر بار شدیدترین تحریم‌ها رشد کرد و به دست دانشمندان و نخبگان ایرانی به بالندگی رسید.

حسین غفاری خاطرنشان کرد: نیروگاه اتمی بوشهر از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۵  میلیارد کیلووات ساعت برق تحویل شبکه سراسری داده که بیش از دو درصد برق کشور را تامین می‌کند.

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه تولید این میزان برق موجب صرفه جویی در مصرف نفت شده است، افزود: جلوگیری از ۲۵ میلیون تن آلاینده‌های زیست محیطی از دیگر مزیت‌های تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.