سیدحسن حسینی‌شاهرودی در خصوص اقدامات بانک مرکزی مبنی برای کنترل بازار ارز اظهار داشت: نمی‌توان قیمت ارز را با دستور تعیین کرد؛ بلکه باید سیاست‌های اقتصادی کشور به نحوی باشد که عرضه و تقاضا در بازار کنترل شود.

 

وی ادامه داد: در مدت اخیر روند صعودی قیمت دلار از توجیه اقتصادی برخوردار نبود و متأسفانه بانک مرکزی به‌صورت دیرهنگام به بحث جلوگیری از افزایش غیرمنطقی نرخ دلار ورود کرد.

 

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی افزود: در روزهای پایانی سال معمولاً تقاضا در بازار با رشد روبه‌رو می‌شود و رشد نرخ ارز به بهانه‌ای برای سوداگران تبدیل ‌شده بود تا گرانی کاذب به مردم تحمیل کنند. پیگیری انجام اقدامات انتظامی از سوی بانک مرکزی برای برخورد با اخلال‌گران بازار ارز اقدام خوبی بود اما باید انجام این مهم پیش‌تر صورت می‌گرفت.

 

حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: در تحولات بازار ارز در مدت اخیر برخی دشمنان نقش داشتند اما درهرصورت باید تدابیری نیز اتخاذ می‌شد تا بازار ارز با چالش روبه‌رو نشود.

 

وی با تأکید بر تقویت ارزش پول ملی ادامه داد: باید پذیرفت ایجاد آرامش در بازار ارز نیاز به برنامه‌های صحیح دارد و ثبات در بازار ارز باید پایدار و در بلندمدت باشد تا شرایط برای سرمایه‌گذاری و رونق تولید فراهم باشد.

 

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اقدامات بانک مرکزی مبنی بر انتشار گواهی سپرده ریالی مبتنی بر ارز و همچنین پیش‌فروش سکه بهار آزادی برای مدیریت بازار ارز به‌عنوان نسخه موقتی برای کنترل قیمت دلار در روزهای پایانی سال قابل ‌قبول است اما این اقدام نمی‌توان نسخه دائمی باشد.

 

حسینی‌شاهرودی یادآور شد: بر اساس مؤلفه‌های اقتصادی قیمت دلار می‌تواند در روزهای آینده تا حدود چهار هزار و ۱۰۰ تومان کاهش یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.