عکاظ گزارش داد، کاخ سفید اعلام کرد که رییس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی جداگانه با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی در مورد برخی امور امنیتی و اقتصادی  مدعی شدند که ایران فعالیت‌های بی‌ثبات کننده‌ای دارد.

بر اساس این گزارش کاخ سفید اعلام کرد که ترامپ از محمد بن سلمان و محمد بن زاید به خاطر نقش مهم آن ها در آگاه کردن کشورهای حاشیه خلیج فارس به منظور مقابله با اقدامات بی ثبات کننده ایران و همچنین مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی تشکر و قدردانی کرد.

گزارش ایسنا، مقامات آمریکایی و سعودی درحالی مدعی اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه هستند که نزدیک به سه سال است یمن را مورد حملات هوایی قرار داده اند و زنان و کودکان آنها را به قتل می رسانند و از رسیدن کمک های انسان دوستانه به آنها ممانعت می کنند.

محمدجواد ظریف، وزیرخارجه کشورمان در مورد همدستی آمریکا، انگلیس امارات و عربستان در جنایت های یمن در تازه ترین  توئیت  خود نوشت: تلاش از روی استیصال ایالات متحده و انگلستان در شورای امنیت برای سرپوش گذاشتن بر سه سال همدستی‌شان در جنایات جنگی عربستان و امارات در یمن به شکست انجامید. ایران از آغازین روزهای شروع بحران طرح خود را برای آتش‌بس، کمک‌های انسان‌دوستانه، گفت‌وگو و حکومتی فراگیر ارائه داد. این طرح که یک توهم پیروزی نظامی یا اتهام‌زنی نیست؛ هنوز هم تنها راه حل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.