اعتراضات به سبک زندگی امام جمعه ایلام زمانی شدت گرفت و حتی رسانه های اصولگرای منتسب به جناح تندرو را هم به واکنش واداشت که تصاویر مراسم ولیمه نوه محمدنقی لطفی که با حضور تعدادی از فوتبالیست‌ها و بازیگران سینما و تلویزیون برگزار شده بود در فضای مجازی منتشر شد. بعد از آن انتشار تصویر ماشین شاسی بلندی که مورد استفاده امام جمعه ایلام قرار می گرفت انتقادات را جدی‌تر کرد و حتی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سجاد مشهد خواستار برکناری لطفی شد.

جدول زیر بخشی از اظهارات محمدنقی لطفی در خطبه های نمازجمعه ایلام در انتقاد از اشرافی‌گری، حقوق‌های نجومی، عدم توجه دولت حسن روحانی به اقتصاد مقاومتی و همچنین لزوم استفاده از کالای داخلی را نشان می‌دهد:

تاریخ

اظهارات محمدنقی لطفی، امام جمعه ایلام

4 اسفند 96

تجمل‌گرایی، اشرافی گری، ویژه خواری، سهم خواهی و رانت‌خواری میراث شوم نظام طاغوتی به‌عنوان زشت‌ترین رفتار مسئولان و کارگزاران نظام سیاسی برشمرده می‌شود.

10 بهمن 96

تحقق اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل در برقراری مقابله با فساد اقتصادی است و مردمی‌سازی اقتصاد مهمترین عامل تحقق اقتصاد مقاومتی و شاه کلید شکل‌گیری اقتصاد پاک است.

۲۳ اردیبهشت ۹۶

حضور تفکر اقتصادی غربگرا در ساختار مدیریت اقتصاد کشور سبب تعطیلی بنگاه‌های تولید بومی، رکود اقتصادی ورود کالاهای قاچاق شده است، این تفکر غربگرا در تضاد با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی از طرف رهبر معظم انقلاب است و اساسا برای مقابله با اقتصاد اسلامی و تضعیف توانمندی‌های داخل و بازکردن درها بر روی شرکت‌های خارجی و نجات اقتصاد کشور به خارج آن هم دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی است.

۷ اسفند ۹۵

اولین اصل مبحث اصلاح الگوی مصرف است که سرمنشا آن دینی و اسلامی است و بسیار مهم است و باید در مصرف کالاها در داخل دستورات دینی را رعایت کنیم که متاسفانه ما از مصرف‌کننده‌ترین کشورهای جهان هستیم.

اسفند ۹۵

مهمترین مساله، مصرف کالاهای داخلی است که متاسفانه طبق آمار مسئولان مبارزه باقاچاق کالا، رقم های بالایی از ورود کالاهای قاچاقی از مرزهای به کشور وجود دارد که همین امر موجب تعطیلی کارخانجات داخلی می شود و این در حالیست که کیفیت کالای داخلی بهتر از بسیاری از کالاهای وارداتی و قاچاقی اس

دی ۹۵

ملت ایران در حالی که شاهد بی‌عدالتی و رانت‌خواری و غارت بیت‌المال توسط نورچشمی‌های وابسته به دولت و عدم برخورد قاطع با آن‌ها و همچنین گرانی کالاهای اساسی، رکود عمیق و تعطیلی ۶۰ درصد از صنایع داخلی و روند صعودی قیمت ارز هستند که عده‌ای، دم از حقوق شهروندی می‌زنند که یک شعار بیش نیست.

دی ۹۵

اقتصاد مقاومتی با مفاد مفهوم جهاد مقدس در مقابل دشمنانی انجام می‌شود که آرزویی جز نابودی اسلام و انقلاب اسلامی ندارند.

شهریور ۹۵

در روزگاری که عده‌ای با سخت‌ترین مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند برخی با غارت اموال بیت‌المال برای چند شب خوش‌گذرانی میلیون‌ها تومان هزینه می‌کنند.

شهریور ۹۵

دست‌درازی به بیت‌المال با دریافت فیش‌های نجومی احساس بسیار بدی در بین مردم پیدا شد. به همین دلیل در نظرسنجی‌ها نظر مردم نسبت به عملکرد دولت به شدت منفی است.

مرداد ۹۵

جای بسی تأسف است که برخی از مسؤولان غارتگران بیت‌المال را از ذخایر نظام معرفی می‌کنند و جای یک سؤال باقی می‌ماند که آیا با چنین تفکری می‌خواهند با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی برخورد کرده و این نوع سخنان عذر بدتر از گناه است.

اردیبهشت ۹۵

دریافت حقوق‌های نجومی از بیت‌المال گواه روشنی بر بی‌عدالتی و فساد سیستم اداری کشور است. حقوق چند ده میلیونی یکی از کارکنان بیمه مرکزی و یا حقوق ۴۵ میلیونی برخی مسئولان دولتی خلاف عدالت و دلیل بر فساد اداری و فقدان نظارت دستگاه‌های نظارتی در نظام اداری است.

اردیبهشت ۹۵

عده‌ای ضمن برخورداری از رانت‌‌ها و موقعیت‌های خاص از حقوق‌های نجومی و پاداش‌های ویژه نیز بهره‌‌های نجومی می‌برند. یک مدیر ارشد مؤسسه وابسته به دولت حقوق ۳ ماه او مقابل ۳۰ سال حقوق کارگر یا کارمندی است که ماهانه ۸۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.