صبح امروز، در مراسمی از جدیدترین دستاوردهای نیروی زمینی سپاه با حضور سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه و سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه رونمایی شد.

 

در این مراسم، از تیربار زنجیر محرک سعیر سامانه کلاهک جستجوگر خودکار روزانه با قابلیت جستجوی خودکار پس از شلیک، قفل بر روی هدف و ردیابی و شناسایی خودکار هدف و همچنین تستر چند منظوره اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی بالگرد میل 171 رونمایی شد.

در این مراسم همچنین موشک ضد زره آذرخش با قابلیت نصب روی بالگردهای کبری نیز رونمایی شد. این موشک با وزن ۷۰ کیلوگرم و قطر ۱۲۷ میلیمتر دارای برد ۱۰ کیلومتری بوده و از قابلیت قفل سیکر ۶ کیلومتری بهره می‌برد. همچنین این موشک دارای جستجوگر حرارتی است و ماموریت هوا به زمین و زمین به زمین را دارد و حداکثر سرعت آن ۵۵۰ متر بر ثانیه است.

از دیگر دستاوردهای رونمایی شده در این مراسم تجهیز بالگردهای میل ۱۷ نیروی زمینی سپاه به سامانه دید در شب بود.

سرلشکر جعفری: توان بالگردی و پهپادی سپاه افزایش می‌یابد

همچنین مهر نوشت: فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: با توجه به فناوری پهپادی و بالگردی و تاثیر تعیین کننده‌ای که در انجام ماموریت‌ها دارد، در نیروی زمینی بیشتر به این سمت حرکت می‌کنیم.

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه در حاشیه افتتاح مراکز بالگردی هوانیروز سپاه اظهار داشت: کمتر از دو سال پیش تصمیم گرفته شد، نیروی زمینی سپاه به بالگرد مجهز شود و یگان بالگردی داشته باشد.

وی افزود: با همت فرمانده نیروی زمینی سپاه، سه مرکز بالگردی نیروی زمینی احداث و آماده انجام ماموریت شد که کار جالب و بی‌نظیری است و نشان می‌دهد وقتی تجهیزاتی به یک نیرو واگذار می‌شود، همت، ‌ تلاش و تمرکز منابع برای استفاده هر چه بهتر آن صورت می‌گیرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت:‌ این مرکز اورهال (بازآماد) در کشور بی‌نظیر است و امیدواریم با رشد یگان بالگردی نیروی زمینی سپاه به اقتدار نیرو و برقراری امنیت در کشور بیانجامد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به فناوری پهپادی و بالگردی و تاثیر تعیین کننده‌ای که در انجام ماموریت‌ها دارد با تصمیم جدید در نیروی زمینی به این سمت می‌رویم که استفاده بهینه و خوبی از این موضوعات در عملیات‌ها به خصوص هلی‌برن، شناسایی دشمن در مناطق عملیات‌ها و تک هوایی داشته باشیم.

 

 

جدیدترین موشک ضد زره ایرانی با نام «آذرخش» رونمایی شد+ جزئیات

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.