النشره گزارش داد، جاناتان آلن، معاون نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد تصریح کرد: امیدوارم که روسیه در نشست امروز شورای امنیت درباره میزان تعهد و پایبندی‌ به قطعنامه ویژه آتش‌بس انسانی در سوریه صحبت کند.

آلن افزود: همچنین انگلیس به منظور فهم آنچه رخ می‌دهد و اینکه آیا قطعنامه آتش‌بس اجرایی می‌شود از نماینده امور سیاسی سازمان ملل خواسته تا گزارشی را در این باره ارائه دهد.

در این راستا، سازمان ملل تاکید کرد، درگیری‌ها در سوریه به رغم قطعنامه آتش‌بس صادره از سوی شورای امنیت ادامه دارد.

این سازمان افزود: ما از روز اول درگیری‌ها در سوریه از تمام طرف‌ها خواستیم درگیری‌ها را کنار بگذارند. اکنون نیز همه قطعنامه اخیر صادر شده از سوی شورای امنیت را نادیده می‌گیرند.

این نهاد بین‌المللی ادامه داد: آنچه در غوطه شرقی در ریف دمشق رخ می‌دهد شبیه جهنم است و باید تمامی طرف‌ها که بر گروه‌های درگیر تاثیر دارند، وارد عمل شوند.

در عین حال مرکز حمیمیم که در زمینه آشتی ملی در سوریه فعال بوده و وابسته به وزارت دفاع روسیه است، اعلام کرد، اوضاع منطقه بسیار پیچیده است و اتوبوس‌ها و آمبولانس‌هایی که برای خروج غیرنظامیان از غوطه شرقی اختصاص داده شده‌اند، همچنان در مکان خود ثابت باقی مانده‌اند، چرا گروه‌های مسلح اجازه خروج به هیچ فردی را نمی‌دهند.

مرکز مذکور اعلام کرد، گروه‌های مسلح اولین آتش‌بس انسانی در غوطه شرقی دمشق را نقض کردند به گونه‌ای که هیچ یک از اهالی نتوانسته‌اند از طریق گذرگاه‌های انسانی آنجا را ترک کنند.

این مرکز همچنین تاکید کرد: ما تا جایی که توان داریم برای تضمین آتش‌بس در غوطه تلاش می‌کنیم.

مرکز حمیمیم در ادامه به این مساله اشاره کرد که با وجود برقراری آتش‌بس انسانی در غوطه شرقی، گروه‌های شورشی از نیمه‌های شب گذشته دست به حملات جدیدی زدند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد، چندین خمپاره به مواضع ارتش سوریه در غوطه شرقی اصابت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.