سیدحسین میرشجاعیان در افتتاحیه پنجمین همایش ملی توسعه پایدار با رویکرد محیط کسب و کار در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اظهار کرد: در ابتدا باید اشاره کنم که پیش بینی دولت نیز داشتن رشد اقتصادی بین چهار تا پنج درصد است.

وی با بیان اینکه در چندین سال گذشته در دولت تدبیر و امید شاهد تورم تک رقمی بودیم، ادامه داد: بر اساس آمارهای اقتصادی کشور تاکنون در مسیر رشد و توسعه اقتصادی قرار داشته ایم.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: اقتصاد ایران مشکلات خود را دارد اما بیان کلماتی نظیر سقوط اقتصادی، فساد نظام مند و... امری درست نیست.

میرشجاعیان تاکید کرد: متاسفانه قانون بهبود فضای کسب و کار و ارتقای آن در دولت دهم ابلاغ نشد اما دولت یازدهم این قانون را ابلاغ کرد و رتبه جهانی ایران در شاخص بهبود فضای کسب و کار در ۲ سال قبل از رتبه ۱۵۲ به ۱۱۷ رسیده است.

وی با اشاره افرایش امتیاز کشور در شاخص بهبود فضای کسب و کار در پنج سال گذشته تصریح کرد: در بعضی موارد شاهد آن هستیم که شاخص‌ های بین اللملی نقشه راه را برای ارتقای محیط کسب و کار را نشان می دهد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد تاکید کرد: در شاخص تجارت فرامرزی در دنیا رتبه ۱۶۶، در شاخص حمایت از سرمایه گذاران خرد رتبه ۱۷۰ و در شاخص ورشکستگی رتبه ۱۶۰ را در بین ۱۹۰ کشور دنیا داریم.

میرشجاعیان گفت: در آغاز دولت یازدهم در سال ۹۲ بدترین شاخص با رتبه ۱۷۰در بین ۱۸۵ کشور دنیا را از آن خود کردیم که امروز این جایگاه به رتبه ۲۵ جهانی در بین ۱۹۰ کشور ارتقا یافته و رتبه سوم منطقه را در این شاخص کسب کرده ایم.

وی عنوان کرد: همچنین باید بگویم در حال حاضر توسعه تجارت فرامرزی نیز از اولویت های دولت است. امروز دیگر در گمرک تبادل کاغذ اتفاق نمی افتد و  زیرساخت الکترونیک به راحتی قابل دسترسی نیست.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد اضافه کرد: تنها راه برای ارتقای شاخص های ورشکستگی حمایت از سرمایه خرد و تصحیح قانون تجارت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.