وزارت خارجه قطر با صدور بیانیه‌ای به بیانیه مشترک چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و عربستان واکنش نشان داده است.

وزارت خارجه قطر در بیانیه خود اعلام کرد که دوحه سیاست‎های خود را ترسیم کرده است و حتی اگر محاصره این کشور تا ابد ادامه داشته باشد، از آن عقب نشینی نخواهد کرد.

کشورهای مصر، عربستان، امارات و بحرین که به کشورهای محاصره کننده قطر معروف هستند، امروز(چهارشنبه) در واکنش به اظهارات وزیر خارجه قطر در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو بیانیه‎ای مشترک صادر کردند.

در این بیانیه مشترک، قطر به دامن زدن به بحران دیپلماتیک اعضای شورای همکاری و سوء استفاده از آن در نشست شورای حقوق بشر در ژنو متهم شده است.

کشورهای مصر، بحرین، امارات و بحرین در بیانیه خود تاکید کردند که تنش سیاسی با قطر کوچک است و باید در چارچوب تلاش های کویت حل شود.

چهار کشور عربی ضمن تقدیر از کشور کویت به دلیل تلاش های آن برای حل این بحران اعلام کردند که قطری‎ها باید بین اصل حسن همجواری و استمرار نقض قوانین یکی را انتخاب کنند.

کشورهای محاصره کننده و تحریم کننده قطر در بیانیه مشترک خود، بار دیگر این کشور را به حمایت از تروریسم و گسترش گفتمان نفرت پراکنی و تشویق به درگیری متهم کردند.

در این بیانیه مشترک آمده است که «ما از قطر می خواهیم که رفتارهای خود در مورد حمایت از گروه های تروریستی را تغییر دهد و دوحه را به پناهگاه شخصیت های تروریستی تبدیل نکند.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.