غلامرضا کاتب در جلسه شورای اداری شهرستان‌های گرمسار و آرادان اظهار کرد: متاسفانه بیشتر بودجه کشور صرف هزینه‌های جاری می‌شود و تنها مقدار بسیار کمی از این بودجه برای اجرای پروژه‌های عمرانی باقی می‌ماند.

وی با اشاره به شرایط استان سمنان در صرف هزینه جاری کشور تصریح کرد: بیشترین هزینه‌های استان مربوط به ساختمان‌های اداری و تملک دارایی استان سمنان است و استان سمنان جزو پنج استان اول کشور از نظر پرهزینه‌ترین استان در بخش هزینه‌های جاری است. شاید در مباحث جزئی این هزینه به چشم نیاید اما در مجموع کلان کشوری این هزینه‌ها تأثیر زیادی دارد. 

وی با بیان این‌که «سیستم اداری کشور باید اصلاح شود» تاکید کرد: اگر اقتصاد کشور آسیب ببیند همه ما آسیب می‌بینیم. 

عضو هیئت رئیسه مجلس مهمترین ویژگی بودجه سال آینده را شفافیت در بودجه برشمرد و افزود: بالغ بر ۳۳۷ ردیف متفرقه بودجه‌ای وجود داشته که خوشبختانه در بودجه ۹۷ به ۱۳۸ ردیف متفرقه رسیده و ۱۰۹ ردیف متفرقه را حذف کردیم. 

وی از افزایش شفاف‌سازی و نظارت‌ها بر بودجه خبر داد و گفت: سهم اعتبارات متفرقه که دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر آن کنترل نداشت را ۲۰ درصد کاهش دادیم .

وی درباره اولویت‌بندی بودجه سال ۹۷ نیز گفت : امسال اولویت اصلی آب و آب رسانی است که بزرگترین چالش کشور محسوب می‌شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس از رویکرد ویزه دولت به طرح‌های مرتبط با آب خبر داد و اضافه کرد: ۲۵۰  میلیون دلار معادل یک هزار میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار در نظر گرفته‌ایم. در بخش آب سه اولویت: آبیاری تحت فشار، آب‌رسانی به روستاها و آبخیزداری در بودجه تعیین شده و در همین راستا۲۰۰ میلیون دلار در بخش آبخیزداری و ۴۵ هزار میلیارد تومان برای سایر بخش ها در نظر گرفته شده است. 

وی بر لزوم استفاده درست از این اعتبارات پیش بینی شده تاکید کرد و ادامه داد: امور آب و کشاورزی و سایر دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند از این منابع کشوری استفاده کنند .

وی از عدالت محوری و فقر زدایی به عنوان دو ویژگی مهم بودجه ۹۷ نام برد و خاطرنشان کرد: در بحث عدالت محوری و فقر زدایی تصمیمات خوبی گرفته شده و در همین ارتباط حقوق خانواده های تحت پوشش باید به ۲۰ درصد حقوق اداره کار برسد. 

نماینده گرمسار و آرادان از تصویب ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای بیمه زنان سرپرست خانوار خبرداد و اضافه کرد: برای مسکن این افراد نیز سازمان های مردمی، کمیته امداد و بهزیستی می توانند ۵۰ هزار واحد مسکونی مسکن مهر که بلااستفاده مانده را خریده و به خانواده‌های تحت پوشش واگذار کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.