مسعود سلطانی‌فر پس از جلسه با اینفانتینو اظهارکرد: در این جلسه صحبت‌های خوبی را مطرح کردیم و از فیفا خواستیم حمایت‌های لازم از گسترش فوتبال ایران را داشته باشد تا حضور کارشناسان، مدرسان و مربیان ما در همایش‌ها و جلسات فیفا فراهم شود. حمایت‌هایی که باید از فدراسیون ایران که به تعبیر آقای اینفانتینو فدراسیون پنج ستاره است، باید انجام شود.

وی افزود: در جلسه امروز درباره موضوع حق پخش صحبت کردیم و ایشان نظرات صریح و واضح خودشان را مطرح کردند و گفتند این اتفاق باید رخ دهد و حتما باید صداوسیما اقدام به پرداخت حق پخش کند. امروز همچنین درباره گسترش فوتبال بانوان صحبت کردیم و مذاکراتی انجام شد. ایشان هم ابراز رضایت کردند از تعداد قابل توجه بانوانی که در ایران به ورزش فوتبال می‌پردازند. البته موارد مربوط به میزبانی نمایندگان ایران هم مطرح شد و ما خواستیم با توجه به این‌که ایران یک کشور کاملا امن است ایران میزبان حریفان آسیایی خود باشد. بسیاری از کشورهای منطقه که گرفتار درگیری‌های داخلی و اقدامات تروریستی هستند بازی‌هایشان را می‌آیند در ایران انجام می‌دهند این حق ماست که میزبان حریفان خود باشیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما هم این امنیت را زیرساخت اصلی کار خودمان می‌دانیم و این نگاه غیرسیاسی به فیفا دارد یعنی این‌که سیاست در ورزش دخالت نکند خواستیم این نگاه را ایشان به AFC تاکید داشته باشند تا از دوره آینده میزبانی‌ها را به صورت عادی داشته باشیم و تیم‌های باشگاهی ما ملزم نباشند که برای مسابقه به کشور ثالث بروند. اینفانتینو با پیشنهاد و نظر ما کاملا موافق بود و اشاره داشت که من حتما نظراتم را به AFC خواهم گفت تا ان‌شاءالله این مشکل حل شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم سفر ایشان با این‌که کوتاه است، اما با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده و همین‌طور حضور ایشان در داربی امروز آن شور و هیجان و اشتیاق را در بین میلیون‌ها فوتبال دوست ایرانی ببینند تا بتوانیم از دستاوردهای این سفر و تعاملی که در آینده خواهیم داشت به خوبی استفاده کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.