به دنبال افزایش قیمت ارز که از اواخر شهریور ماه سال جاری و درست بعد از استقرار دولت دوازدهم رخ داد،هم در بخش تولید و هم بازار قیمت کالاها تحت تاثیر افزایش قیمت ها قرار گرفتند.در بازارخودروهای وارداتی قیمت ها متوسط بین ۲۰ تا ۶۰ میلیون تومان در شش ماه گذشته افزایش قیمت داشته اند.

 

آنطور که تولیدکننده ها می گویند،قیمت ارز سبب شده که قیمت قطعات وارداتی برای خودروهای تولید داخل هم افزایش یابد.

 

همین یک ماه قبل بود که قیمت سانتافه محصول مونتاژی کرمان خودرو یک شبه ۴۰ میلیون تومان افزایش قیمت یافت. در یک ماه گذشته به دلیل افزایش قیمت ارز،محصولات تولید داخل با بازار آزاد فاصله قیمتی ۲ تا ۵ میلیون تومان پیدا کرده اند.

 

بانک مرکزی اخیرا اعلام کرده که تورم تولیدکننده در ماه گذشته به ۱۰.۲ درصد رسیده است.این افزایش نرخ تورم محصول تولید داخل را گران تر تمام خواهد کرد.

 

برخی خودروسازان اعلام کرده اند که با ادامه وضعیت قیمت گذاری های شورای رقابت تولید محصولات آنها سال آینده باقیمت های کنونی به صرفه نخواهد بود و خواستار ورود شورای رقابت با توجه به تحولات قیمتی برای قیمت گذاری محصولات خود شده اند.

 

آخرین افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی مربوط به مهرماه سال جاری بود که البته شورای رقابت مخالفت خود را بااین افزایش اعلام کرد اما در نهایت خودروسازان موفق به اجرای طرح افزایش قیمت خود شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.