رسانه های آمریکایی همچون، واشنگتن پست، هافینگتون پست، هیل (TheHill) گزارش کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علاوه بر انتقاد توئیتری از جف سشنز، در جلسه ای پشت درهای بسته او را &#۳۹;آقای ماگو&#۳۹; (Mr. Magoo) خوانده است.

تارنمای خبری واشنگتن پست دراین باره نوشت: به گفته افرادی که دراین جلسه حضور داشتند دونالد ترامپ، جف سشنز را آقای ماگو خوانده، شخصیت کارتونی متعلق به دهه چهل که مسن، کوتوله وکوته نظر بوده است.

تارنمای خبری هیل نیز ضمن پوشش این خبر نوشت: ترامپ بلند پایه ترین مقام اجرای قانون را با یک شخصیت کارتونی مسنی که به خاطر نزدیک بینی شدیدش (severe near-sightedness)در وضعیت های خنده دار قرار می گرفت، مقایسه کرد.

هافینگتون پست نیز نوشت: ترامپ با نامبردن از جف سشنز دادستان کل آمریکا از یک شخصیت کارتونی متعلق به دهه چهل که کوتوله ای ثروتمند و کوته بین بود، منجر به &#۳۹;ترند&#۳۹; شدن نام #Magoo در شبکه اجتماعی توئیتر شد.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) از «جف سشنز» دادستان کل این کشور انتقاد کرد و از فالوورهای خود در توییتر خواست از سشنز بپرسند که چرا دولت سابق ایالات متحده در کانون توجه تحقیقات در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار ندارد.

ترامپ روز گذشته (چهارشنبه ) در صفحه توییتر خود نوشت: سوال؛ اگر تمامی روند مداخله روسیه در جریان دولت اوباما اتفاق افتاد، چرا آنها موضوع این تحقیق نیستند؟ چرا اوباما کاری در مورد مداخله نکرد؟ چرا جنایات دمکرات ها زیر ذره بین تحقیقات نیست؟ از جف سشنز بپرسید.

ترامپ قبلا نیز از توییتر برای انتقاد از سشنز استفاده کرده است، به ویژه از زمانی که دادستان کل آمریکا از خود در پرونده تحقیقات در مورد ارتباط ستاد انتخاباتی ترامپ با روس ها، سلب صلاحیت کرد.

این اقدام سشنز باعث شد که وی از نظارت بر روند بررسی های «رابرت مولر» بازپرس ویژه تحقیقات در مورد مداخله روسیه با ستاد انتخاباتی ترامپ کنار رود و مسئولیت این امر به «راد روزنشتاین» معاون دادستان کل آمریکا واگذار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.