سرهنگ جواد صفایی، با اعلام خبر دستگیری وکیل قلابی با اعتراف به ۱۲ فقره کلاهبرداری در کرج اظهار کرد: در پی دریافت چندین فقره شکایت مبنی بر کلاهبرداری، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران اداره مبازره با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.  

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در ادامه افزود: اظهارات شاکی حاکی از آن بود که فردی با ظاهری مرتب و شیک با حضور در مراجع قضایی و انتظامی و معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری از افرادی که مشکل انتظامی و یا قضایی داشتند در قبال رفع مشکل اقدام به در یافت وجه نقد می کرد.  

وی با بیان اینکه اقدامات اطلاعاتی ماموران پلیس برای پیگیری و شناسایی فرد آغاز شد، تصریح کرد: نامبرده در حین حضور در دادسرای ناحیه دو کرج در حال دریافت مدارک یکی از شهروندان شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد.  

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی منکر هرگونه کلاهبرداری می شد، گفت: وی پس از مواجهه با دلایل و شواهد پلیس لب به اعتراف گشود.  

وی در خصوص شیوه و شگرد کلاهبرداری گفت: با توجه به اطلاعاتی که در زمینه موضوعات حقوقی داشته است با ظاهری موجه و تردد در اماکن قضایی و معرفی خود به عنوان وکیل دادگستری با ادعای رفع مشکلات افرادی که پرونده قضایی داشتند از آنها مبالغی گرفته و متواری می شد.  

سرهنگ صفایی با بیان اینکه متهم به ۱۲ فقره کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرده و با صدور قرار وثیقه قانونی روانه زندان شد، از افرادی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند خواست تا جهت اعلام شکایت خود به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.