در حالی که هنوز تا یک سالگی آغاز ریاست جمهوری «امانوئل ماکرون» دو ماه باقی مانده، نظرسنجی تازه در فرانسه از تداوم افت محبوبیت او حکایت دارد.

پس از دور دوم انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون بر «مارین لوپن» رقیب دست راستی خود پیروز شد و رسما از ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ رئیس‌جمهور شد.

به گزارش «هافینگتون پست»، نتیجه جدیدترین نظرسنجی در فرانسه اما از کاهش شدید محبوبیت مردمی ماکرون حکایت دارد و محبوبیت او حالا به پایین‌ترین سطح در دوران سپری‌شده از ریاست‌جمهوری او رسیده است.

بنا بر این نظرسنجی، محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به ۳۰% نزول کرده است. این رقم کاهشی ۱۱ درصدی را در محبوبیت او فقط در یک ماه گذشته نشان می‌دهد.

از نظر ۵۸% از فرانسوی‌های شرکت‌کننده در این نظرسنجی، اقدامات ماکرون به عنوان رئیس دولت این کشور، «منفی» بوده است.

محبوبیت «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه هم وضعیتی مشابه با ماکرون را نشان می‌دهد.

تنها یک سوم از فرانسوی‌ها از نخست‌وزیرشان حمایت می‌کنند و ۴۴% هم ناخرسندی خودشان را از اقدامات وی ابراز کردند.

۵۸% از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، از نرخ بالای بیکاری در فرانسه ابراز ناراحتی کرده‌اند. این مسئله بزرگترین دغدغه فرانسوی‌ها را تشکیل می‌دهد. پس از بیکاری، نگرانی‌ها درباره مهاجرت و حفاظت از جامعه، دیگر دغدغه‌های فرانسوی‌ها هستند.

نظرسنجی مذکور بین ۱۰۲۶ فرانسوی در تاریخ ۲۱ و ۲۲ فوریه انجام شده است.

خیابان‌های فرانسه در حالی که دو ماه از ابتدای سال ۲۰۱۸ گذشته است، بارها صحنه اعتراضات‌ها به اقدامات دولت برای اصلاح قوانین کار، بازنشستگی، کشاورزی و آموزش بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.