محمدرضا منصوری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به ضرورت سرمایه‌گذاری در بحث فرهنگی در سنین کودکی  اظهار داشت: تلاش درراستای ارتقای فرهنگی و ارزش‌های اسلامی باید از همان سنین کودکی انجام شود و باید بپذیریم که فقر مالی، فقر فرهنگی را به دنبال دارد و این آسیب‌ها به‌سبب ضعف در آموزش و کم‌کاری در بحث توانمندسازی بوده است.

به گزارش نامه نیوز وی افزود: آموزش و پرورش در این زمینه تاثیر به سزایی دارد اما وقتی اعتقاد وزیر آموزش و پروش حذف تیزهوشان است این مطرح می‌شود که ما در تکنولوژی نسبت به دیگر کشورها عقب هستیم، برای قدرتمند شدن نیاز به آموزش با تکنولوژی روز بوده و در این شرایط است که ما می‌توانیم در مقابل دشمنان قسم خورده نظام  مقاومت کنیم. 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با شعار دادن نمی‌توان پیشرفت کرد، بحث استیضاح وزیر آموزش و پرورش همچنان مورد توجه است و پیگیری می‌کنیم زیرا این نوع تفکر که حوزه تیزهوشان حذف شود یعنی پذیرفتن محرومیت ما در بیشتر حوزه‌ها که پذیرفته نیست.

منصوری بیان کرد: ورود سرمایه‌گذار خارجی با رعایت خط قرمزهای نظام، پیشرفت جامعه را به همراه دارد، امروز ما در شرایطی هستیم که توان صادر کردن یک فرش را نداریم و با وجود اینکه دستمزد و درآمدها بالا رفته اما توانمند نیستیم، فرهنگ باید از پایه وارد کار شود اگر از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم چرا باید قاچاق کالا داشته باشیم.

وی ادامه داد: در استان مرکزی تعداد پرونده‌های قضایی ما بیشتر از جمعیت استان است، جمعیت استان یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بوده درحالی که  ما یک میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده قضایی در استان داریم و این آمار بیشتر هم می‌شود که به سبب عدم توانمندی ما است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.