آیت‎الله سیداحمد علم‎الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهارکرد: مادران شهدا خدمات ارزشمندی به جامعه داشته اند و همه باید قدردان آنها باشیم و تا زمانی که فرهنگ شهادت در کشور حاکم باشد نظام آسیب پذیر نخواهد بود. 

اهم صحبت های او از این قرار است:

* شهدا و مادران آنها بر همه ما حق دارند و ما باید نسبت به مقابله با دشمنان احساس تکلیف بیشتری کنیم. هر شهید جدید که وارد کشور می شود تکلیف ما بیشتر می شود و باید مقاوم تر در مقابل دشمن ایستادگی کنیم. 

* متاسفانه امروز عوامل نفوذی در جریان های اجتماعی و مسئولیت های نظام ما را مدیریت می کنند به صورتی که حتی در پایگاه های اطلاع رسانی انقلابی به جای پرداختن به مسائل اصلی به مسائل حاشیه ای می پردازیم.

* نقشه جدید دشمن ناکارآمد نشان دادن نظام است تا مردم را ناامید کنند و از این طریق به اهداف خود برسند. 

* مسئولان ما باید بدانند امروز که دشمن دین و معیشت را هدف قرار داده است. باید مردم را بر مقاومت داخلی و توجه به قدرت های درونی کشور امیدوار کنند که راهکار آن را رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی نشان دادند که شامل فرهنگ سازی برای تولید داخلی است. 

* اینکه هر روز بگذاریم کشور نمایشگاه تجمل شود آن هم در شرایطی که جوانان ما توانایی تشکیل خانواده به دلیل مشکلات معیشتی را ندارند درست نیست. 

* اینکه در برنامه ریزی ها تنها یک عده پولدار در نظر گرفته شوند و برای آنها برنامه ریزی شود درست نیست. موضوع اقتصاد مقاومتی که سه سال است مورد تاکید رهبری قرار دارد باید مورد توجه قرار گیرد. 

* مسئولان ستاد اقتصاد مقاومتی اگر می خواهند به مردم گزارش دهند باید با شاخص سخنان رهبری انجام شود و با دادن یک آمار در خصوص ایجاد اشتغال نمی شود گفت به اقتصاد مقاومتی عمل کرده ایم. 

* مسئولان ما در توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی نتوانسته اند موفقیت داشته باشند. وارد کردن خودرو های لوکس خارجی و نمایش آنها در خیابان ها هیچ تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

* اشتغال به معنای صف کشیدن برای استخدام در ادارات دولتی و دریافت  حقوق سر ماه نیست و باید با اقدام جهادی وارد موضوع تولید شویم و بازار داخل و کشورهای همسایه را در اختیار بگیریم. 

* مردم ما در روزهای پایانی سال باید به فکر محرومان باشند و به جای هزینه های غیر ضرور در منزل به نیازمندان توجه کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.