همایون شهنواز

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با ایسنا، به نتیجه جلسه نهایی که درباره وضعیت سلامتی همایون شهنواز و انتقال وی به بیمارستانی در آلمان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: پزشک معالج همایون شهنواز می‌گوید، اگر قرار است اعزامی صورت بگیرد فقط با آمبولانس هوایی امکان‌پذیر است. این در حالی است که هما و شرکت‌های بزرگ هوایی  در ایران این امکانات را ندارند. من از طریق هواپیماهای خارجی اقدام کردم و اعلام شد که امکانش نیست، به‌دلیل این‌که از لحاظ زمانی طول می‌کشد تا مجوزهای لازم داده شود و همچنین مراوداتی هم تا به حال نبوده است.

او ادامه داد: یک هواپیمای بین‌المللی که آمبولانس خصوصی و مجوز پرواز به تهران را دارد، اعلام آمادگی کرده، اما هزینه برای اعزام آن به تهران و بعد به آلمان را باید فراهم کنیم‌. مبلغی حدود ۷۰ هزار یورو درخواست شده که امکان پرداخت این هزینه توسط خانواده و ایشان وجود ندارد.
حق‌شناس به نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صداوسیما در این زمینه اشاره و اظهار کرد: منتظریم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما و مراکزی که وظیفه حمایت و پیگیری این موارد را دارند، همراهی کنند. از ما عکس و گزارش پزشکی خواستند و حتی امشب در بیمارستان بودیم تا این کارها انجام شود تا برای بیمارستان آلمان ایمیل کنیم اما مسئله مهم ما تامین هزینه درمان و اعزام است.
او گفت: خوشبختانه پزشک معالج او گفته است که وضعیت درمانی مقداری بر روی آقای شهنواز پاسخ داده و امید بیشتری برای درمان وی در صورت اعزام است.
حق‌شناس در پایان تصریح کرد: آقای شهنواز گفت، من این همه مورد توجه و محبت همه اقشار هستم اما حتی یک کارمند صدا و سیما هم به من سر نزده است. صدا و سیما مطالبات ایشان را پرداخت نکرده اما حداقل انتظار این بود که خانواده ایشان درگیر هزینه درمان نشوند. سریال دلیران تنگستان ده‌ها بار پخش شده و دی‌وی‌دی آن به‌طور خانگی تولید و توزیع شده و تمام این‌ها بدون این‌که توجهی به خواسته ایشان شود، اتفاق افتاده است.
همایون شهنواز روز شنبه (پنجم اسفند ۹۶) در منزلش در خیابان ولی‌عصرِ تهران (چهارراه پارک‌وی) دچار حادثه شد. او در این حادثه ۸۰ درصد دچار سوختگی شده و اکنون در بیمارستان شهید مطهری بستری است. علت این حادثه نشت گاز و انفجار بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.