سید رسول حسینی، معاون عمرانی و خدمات شهری شهرداری فردیس دراین باره  گفت: ازآنجا که این ملک به‌ طور غیرقانونی دایرشده بود از سوم بهمن امسال چند اخطاریه برای مالک فرستاده شده بود اما وی حاضر نبود به شهرداری مراجعه کند.به همین خاطر با دستور قضایی، نماینده شهرداری به همراه ضابط قضایی درمحل حضور یافتند تا طبق قانون در مرحله اول مغازه را پلمب کنند.این درحالی بود که همزمان با حضوراین تیم،  مرد جوان که به‌ دنبال ایجاد جنجال بود، دور از چشم دیگران روی خود بنزین ریخته و ناگهان خود را به آتش کشید. پس از شعله‌ور شدن بدن این مرد، بلافاصله تیمی که ازدوستانش که از قبل در صحنه حضور داشتند، آتش را خاموش کردند و او را برای درمان به بیمارستان شهید مدنی انتقال دادند. بر‌اساس تشخیص پزشکان معالج، این مرد دچار ۳۰ درصد سوختگی شده که اکنون در بخش سوانح و سوختگی بیمارستان تحت معالجه قرار دارد.

ازسوی دیگر با حضور دادستان و شهردار فردیس، ملک غیر‌قانونی این فرد تخریب شد.

دادستان فردیس چه گفت؟

دادستان عمومی و انقلاب فردیس هم گفت: اقدام به خودسوزی اخیر در این شهرستان یک سناریوی از پیش طراحی شده بود. جهانشاهلو درباره انتشار فیلمی از خودسوزی فردی در این شهرستان گفت: پس از انتشار این فیلم، دستور قضایی برای مشخص کردن جوانب مربوطه صادر و در بررسی‌ها آشکار شد این خودسوزی از پیش طراحی شده بوده تا از ادامه تخریب مغازه تجاری در حال احداث به‌صورت غیرمجاز توسط شهرداری فردیس جلوگیری شود.

وی افزود: این بنا به صورت غیرقانونی در حال احداث بوده که مأموران شهرداری در راستای وظایف قانونی خود ابتدا از ادامه ساخت و ساز جلوگیری می‌کنند و تذکر کتبی هم به‌ متخلف می‌دهند اما وی به این تذکر ترتیب اثر نداده و ساعاتی بعد، دوباره عملیات احداث بنای غیرمجاز تجاری را شروع می‌کند که با مراجعه مأموران شهرداری برای بار دوم به محل، این فرد تهدید به خودسوزی می‌کند؛ برخلاف آنچه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بحث پلمب واحد صنفی مطرح نبوده و فردی که خودسوزی هم کرده هیچ نوع مالکیت رسمی در محل مذکور ندارد و از کارکنان واحد صنفی مشاور املاک مجاور است.

 جهانشاهلو با اعلام اینکه پرونده قضایی در مورد این حادثه تشکیل شده تصریح کرد: به طورقطع با این فرد و کسانی که این فرد ساده را ابزار رسیدن به خواسته هایشان کرده بودند برخورد قضایی شدید خواهد شد.

وی بیان کرد: همان‌طور که در فیلم نیز مشهود است این فرد از قبل خود را آغشته به بنزین کرده و با تهدید به خودسوزی قصد ممانعت از انجام وظایف قانونی مأموران شهرداری را داشت که در لحظه‌ای فندک روشن در دست وی از کنترلش خارج شده و لباس‌اش آتش می‌گیرد؛ اما نکته جالب توجه این است که همراهان وی و اجرا‌کنندگان سناریو از قبل با دوربین، پتو و کپسول آتش‌نشانی در محل حاضر بودند و بلافاصله پس از خودسوزی، اقدام به خاموش کردن آتش کردند.

دادستان عمومی و انقلاب فردیس با تأکید بر اینکه اقدامات این چنینی که با هدف جریحه‌دار کردن احساسات مردم و خارج کردن روند جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز انجام می‌شود نمی‌تواند مانع از انجام وظایف مأموران شهرداری شود ،تصریح کرد: این مغازه تجاری غیرمجاز در حال احداث در راستای وظایف قانونی، توسط شهرداری به صورت کامل تخریب و به حالت اولیه اعاده شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.