المیادین گزارش داد، حسام‌الدین آلا، نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو در جلسه فوق‌العاده شورای حقوق بشر درباره اوضاع غوطه شرقی گفت: دلیل اصلی تشدید اوضاع در غوطه شرقی دمشق حملات تروریست‌ها به پایتخت سوریه است. برخی از کشورهایی که خواهان برگزاری این جلسه شدند دنبال فراهم آوردن سرپوش سیاسی برای جنایت‌های تروریست‌ها هستند.

وی نسبت به بحث‌های مطرح شده درخصوص استفاده ارتش از سلاح شیمیایی هشدار داد و گفت: هیچ‌کسی بیشتر از دولت سوریه به دنبال حمایت از مردم خود نیست. برخی از کشورها با اظهاراتشان تروریست‌ها را به حمله به دمشق تشویق می‌کنند. هدف از برگزاری جلسه شورای امنیت حمایت از غیرنظامیان یا وارد کردن کمک‌های انسانی به سوریه نیست بلکه هدف حمایت از گروه‌های تروریستی است که برخی از کشورهایی که خواهان برگزاری این جلسه شدند، از آنها حمایت می‌کنند.

از سوی دیگر زید بن رعد الحسین، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل گفت: باید پرونده سوریه به دادگاه کیفر بین‌المللی ارجاع داده شود.

وی افزود: حملات در غوطه شرقی و مناطق دیگر سوریه جنایت‌های جنگی است و نمی‌توان حمله به ۴۰۰ هزار نفر را با بهانه مبارزه با جبهه‌النصره توجیه کرد.

نماینده انگلیس در شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز مدعی شد که نظام سوریه همچنان به کشتن غیرنظامیان در غوطه ادامه می‌دهد.

وی گفت: نظام سوریه باید به خاطر این جنایت‌ها مجازات شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.