کامسا مولسکاما گزارش داد، پس از پیام رئیس‌جمهور روسیه معلوم شد در دورانی که نظامیان به پرتاب موشک‌های کهنه به سوی تروریست‌ها در سوریه مشغول بودند در کارخانجات کشور سامانه‌های راهبردی نوینی ساخته می‌شد که بعضی از آنها هنوز حتی اسم ندارد و از جمله قطار مسلح به توپ لیزری بین آنها است.

 

موشک‌های هایپرسونیک با موتورهای هسته‌ای می‌توانند طی چند دقیقه به هدف برسند و موشک‌های جدید روسیه دیگر نه از نقطه نظر برد و نه منحنی پرواز محدودیتی ندارند. یعنی هیچ پدافند ضد موشکی نمی‌تواند این موشک‌ها را ببیند، چه رسد به اینکه به آنها برسد.

ایگور کوروتچنکو (Igor Korotchenko) مدیر مرکز تحلیل تجارت جهانی اسلحه و عضو شورای اجتماعی وزارت دفاع در مورد امکانات تسلیحات جدید روسیه گفت: آنچه رئیس‌جمهور روسیه امروز نشان داد و گفت پیام هدفمندی برای ایالات متحده در بر دارد. ما وسایل مختلف رساندن مهمات هسته‌ای به ایالات متحده را داریم. از این به بعد پدافند ضد موشکی آمریکا مؤثر واقع نمی‌شود. ما صدها میلیارد دلار که آمریکایی‌ها در دفاع از خود هزینه کرده بود و قصد دارد هزینه کند را هیچ کردیم. ما به آنها گفتیم هرچقدر که در پدافند ضد موشکی سرمایه گذاری کنید به ثمر نخواهید رسید.

مهم این است که نابودی مطلق یکدیگر همچنان تضمین می‌شود. اسلحه جدید روسیه به ما اجازه می‌دهد طی تمام قرن بیست و یکم بدون دغدغه به آینده بنگریم. امید ایالات متحده به اینکه زیر سپر پدافند ضد موشکی میتوان بلامجازات به ما ضربه بزند امروز از بین رفت. ایالات متحده شوکه شد. ترامپ و سازمان سیا شوکه می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.