سالانه صدها هزار دستگاه پراید به ناوگان حمل و نقل کشور اضافه می شود اما باز هم فضای منفی علیه این خودرو ۲۰ ساله وجود دارد که تا به حال مانع خرید و فروش پراید صندوق دار و بی صندوق نشده است. خودرویی که آن را با دست پس می زنند و با پا پیش می کشند.

برای فروش پراید صندوق دار خود نگرانی زیادی نخواهید داشت. تا زمانی که خودرو ارزان تر یا هم قیمتی به جای پراید تولید نشود همچنان این خودروهای ۲۴ ساله دست به دست می شوند. اگرچه تیبا در واقع برای جایگزین شدن پراید وارد بازار شده اما هنوز نتوانسته اندازه پراید توجه ها را به خود جلب کند. فروش پراید صندوق دار برای شما از حدود ۷ میلیون تومان شروع و تا ۲۱ میلیون تومان تمام می شود. پراید ۷ میلیون تومانی شامل آن دسته از تولیدهای کره در سال ۷۴ و ۷۵ است. همان مدل هایی که از چراغ عقب می توان تشخیص داد که گرد و غبار ۲۱ سال کار روی آن نشسته است. البته پراید های این سال بین طرفداهای دارای این بودجه به خاطر ساخت کره مشتری دارند. شما نیز می توانید برای فروش پرایدتان با این خصلت بازاریابی کنید.

پراید های تولید سال ۷۵ اگر ارزان تر نباشد گران تر نیست. چرا که واردات پراید در سال ۷۴ از کره متوقف و تنها موتور آن ساخت کره بوده است. در همین رنج قیمتی حتی یک پراید آلبالویی سال ۷۸ هم به فروش گذاشته شده است. برای همین است که اگر قصد فروش پراید صندوق دار تا سال ۷۴ را دارید اصلا نگرانی عمر زیادش را نداشته باشید. حتی پراید های تولید ۱۰ سال قبل هم با قیمت ۶ تا ۷ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده اند.

برای مثال در جست و جو پراید صندوقدار در قسمت سواری و فیلتر کردن قیمت سایت دیوار متوجه می شوید که انواع پراید کره ای قدیمی قیمت برابری با تولیدات دهه ۸۰ تولید شده در ایران دارند. بیشتر افرادی که قصد فروش پراید صندوق دار خود را داشته اند قیمت ماشین های تولید سال ۸۷ و بالاتر از آن را بین ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان انتخاب کرده اند. تولیدات سال ۸۸ و ۸۹ هم معمولا ۱۲ تا ۱۴ میلیون تومان می ارزد. این قیمت با توجه به موتور ماشین، رنگ خوردگی، زدگی و یا ضبط صوت و سیستم صوتی و امکانات دیگر و همچنین کارکرد ماشین بالا و پایین می رود. پس تا خودرویی دیدید که قیمت آن بیشتر از میانگین بازار است به فروشنده آن تهمت گران فروشی نزنید. البته به ندرت پرایدهای تولید سال ۹۰ هم در این رنج قیمتی ذکر شده پیدا می شود. بیشتر مدل های ۹۱ و ۹۲ قیمتی حدود ۱۵ تا ۱۷ میلیونی دارند. با اینکه از تیپ تی ال دیگر تولید نمی شود اما این تیپ در پراید مدل سال ۹۲ هم ۱۷ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. آن هم در حالی که مجهزات ایمنی لازم را ندارد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.