رویترز گزارش داد، توماس اوپرمان، معاون رئیس مجلس سفلی پارلمان آلمان و عضو ارشد حزب SPD در مصاحبه با نشریه دی ولت گفت، انتظار دارد که در این رای گیری که به صورت پستی از اعضای این حزب انجام شده و قرار است نتایج آن فردا یکشنبه اعلام شود، رای قاطع ۵۵ درصدی در حمایت از این ائتلاف به دست آید.

در این رای گیری می بایست حدود ۴۶۴ هزار عضو حزب SPD نظرشان را درباره تصمیم رهبران حزبشان در خصوص ادامه به اصطلاح "ائتلاف بزرگ" با بلوک محافظه کار آنگلا مرکل در دولت آلمان اعلام می کردند؛ ائتلافی که از سال ۲۰۱۳ در آلمان روی کار بوده است.

اوپرمان خاطر نشان کرد، اگر ائتلاف مجدد این حزب با محافظه کاران رد شود این یک فاجعه برای آلمان، حزب SPD و فراتر از آن اروپا خواهد بود.

این در حالی است که شاخه جوانان این حزب پیش از برگزاری انتخابات مشغول لابی کردن با اعضا برای دادن رای منفی به تجدید این ائتلاف بوده و استدلال کرده که بعد از شکست سنگین حزب SPD در انتخابات سپتامبر گذشته اکنون بهتر است این حزب برای بازسازی خود در جایگاه اپوزیسیون قرار بگیرد.

اوپرمان با این حال گفت با وجود آن که شاخه جوانان از بابت ایجاد این بحث بزرگ در حزب اقدام خوبی انجام داده اما حزب SPD باید در دولت ائتلافی آینده حضوری همراه با "اعتماد به نفس، جسارت و مبارزه جویی بیشتر" داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.