آناتولی گزارش داد، هاکان چاووش‌اوغلو، معاون نخست‌وزیر ترکیه در پیامی توئیتری بر جرایم جنگی پ‌ک‌ک و ی‌پ‌گ تاکید کرد و سخنان او به موضوعی داغ میان کاربران این رسانه اجتماعی تبدیل شد. او در یکی از پیام‌هایش نوشت: جذب کودکان که یکی از شش مورد نقض فاحش قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است، تنها یکی از جرایم علیه بشریت است که پ‌ک‌ک‌/ی‌پ‌گ مرتکب شده است.

او با بیان اینکه پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ تفاوتی با داعش ندارد، تاکید کرد: این مساله بارها به اثبات رسیده است چرا که آنها کودکان را شستشوی مغزی می‌دهند و آنها را مجبور می‌کنند تا عامل انتحاری شوند. پ‌ک‌ک/ی‌پ‌گ سابقه‌ای خونین در استفاده از مین‌های زمینی و گاز سمی دارد، از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و مدارس، کمپ‌های آوارگان و مناطق مسکونی غیرنظامی را هدف می‌گیرد. ترکیه میزبان ۳.۵ میلیون آواره است و همچنان به عنوان تنها ضامن اجرای قانون و آینده کل منطقه عمل خواهد کرد.

ترکیه از ۲۰ ژانویه عملیات شاخه زیتون را در عفرین واقع در شمال غرب سوریه به راه انداخته است و هدفش را پاکسازی این منطقه واقع در نزدیکی مرز ترکیه را از وجود عناصر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD)، ی‌پ‌گ، پ‌ک‌ک و تروریست‌های داعش اعلام کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.