محمد محیی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در گفت‌وگویی با شبکه خبری المیادین اظهار داشت: تصمیم پارلمان عراق مبنی بر درخواست از دولت برای تعیین جدولی زمانی برای خروج نیروهای خارجی از این کشور به بحث و جدل پیرامون خروج این نیروها پایان داد.

 

محیی گفت: نیروهای آمریکایی در تلاش هستند حضور خود را در عراق به دولت مرکزی تحمیل کنند اما نباید در برابر حضور نیروهای بیگانه در کشور سکوت کرده و باید با آنها مقابله شود.

 

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق در ادامه تاکید کرد: دولت باید در اجرای جدول زمان بندی خروج نیروهای بیگانه از کشور جدی باشد.

 

گردان‌های حزب الله عراق در بیانیه‌ای ضمن تقدیر از موضع‌گیری پارلمان عراق، بغداد را به محقق کردن خواسته مردم عراق و عدم تاخیر در اجرای این تصمیم و یا لغو آن فراخواند.

 

در این بیانیه تاکید شد: تصمیم پارلمان عراق بر حق مردم این کشور در مقابله با همه نیروهای خارجی تاکید دارد و دولت آمریکا بر حضور نیروهایش در عراق اصرار داشته و تلاش می‌کند این تصمیم پارلمان را دور بزند.

 

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت آمریکا تلاش می‌کند با ایجاد گروه‌های تروریستی جدید حضور نیروهایش در عراق را توجیه کند.

 

پارلمان عراق پیشتر از دولت مرکزی خواسته بود جدولی زمانی را برای خروج نیروهای بیگانه از این کشور تعیین کند.

 

در پایان بیانیه این گروه فعال در حشد شعبی آمده است: تصمیم پارلمان عراق بر حق مردم این کشور در مواجهه با تمامی نیروهای بیگانه‌ای که اراده ملی ما را به چالش کشیده و بر نقض حاکمیت ملی اصرار دارند، تاکید دارد و ما در مقابله با این نیروها سربازان وفاداری خواهیم بود و سرزمین خود را از لوث وجود دشمنان پاک خواهیم کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.