دکتر فراهانی، ضمن ابراز بی اطلاعی از جزئیات پرونده ۵ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی که به محرومیت از تحصیل این دانشجویان منجر شده است، اظهار کرد: حکم این ۵ دانشجو در شورای انضباطی بدوی صادر شده است. البته از جزئیات این پرونده و دلیل صدور حکم اطلاعی ندارم اما در مورد هر دانشجویی تخلف و شکایتی وجود داشته باشد در دانشگاه رسیدگی می‌شود.

وی ادامه داد: رسیدگی در شورای انضباطی دانشگاه‌ها سه مرحله ای است و در این موضوع حکم بدوی صادر شده و دانشجویان می‌توانند اعتراض کنند که در مرحله تجدید نظر کمیته انضباطی دانشگاه مجددا پرونده را مورد رسیدگی قرار دهد و اگر به حکم تجدید نظر نیز اعتراضی داشته باشند در مرحله سوم می توانند اعتراض خود را در کمبته انضباطی مرکزی وزارت بهداشت اعلام کنند و این حکم قابلیت رسیدگی برای بار سوم را دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۶۵ دانشکده و بالغ بر ۲۱۰ هزار دانشجو در وزارت بهداشت فعال هستند، افزود: ما از جزئیات پرونده‌هایی که مطرح می‌شود مطلع نیستیم. هر سال شورای انضباطی دانشگاه‌ها را بررسی میکنیم و این شوراها از نظر رعایت قوانین و کیفیت رسیدگی به حقوق دانشجویان رتبه بندی می‌شوند ولی از جزئیات پرونده‌ها تا زمانی که وارد شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت نشود، باخبر نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه در آیین نامه شورای انضباطی بالاترین تعلیق و محرومیتی که وجود دارد ۴ ترم تعلیق است، گفت: دامنه رسیدگی به تخلفات البته به طوریکه متناسب با تخلف باشد تا ۴ ترم تعلیق و محرومیت است این مساله در آیین نامه شورای انضباطی که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است نیز قید شده است.  همچنین اینکه چه تخلفاتی موجب این احکام خواهد شد نیز در آیین نامه شورای انضباطی آمده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت تصریح کرد: در مورد پرونده ۵ دانشجوی شهید بهشتی اطلاعی ندارم و اظهار نظری نمی‌کنم اما فعالین صنفی و سیاسی و فرهنگی به جهت انجام فعالیت صنفی و سیاسی و فرهنگی خود نمی‌توانند از تحمل مجازات تخلفاتی که در راستای انجام فعالیت سیاسی، صنفی یا فرهنگی انجام می‌دهند مصونیت یابند.

وی در پایان تاکید کرد: به دلیل اینکه فعالیت های صنفی و سیاسی در دوران دانشجویی با آزمون و خطا همراه است در شورای مرکزی وزارت بهداشت کاملا بر اساس قوانین و با تسامح با دانشجویان رفتار می‌شود .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.